مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پیش بینی افزایش ۶ هزار نفری جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

 موسوی نژاد گفت: انتظار می‌رود برای سال تحصیلی جدید ۱۹۵ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه و دوره‌های مختلف تحصیلی ثبت نام کنند.

وی افزود: تا این لحظه بیش از ۱۶۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند که قطعاً این رقم تا پایان شهریور افزایش می‌یابد.

موسوی نژاد با اشاره به ثبت نام ۱۱ هزار کودک پیش دبستانی در سازمان تعلیم و تربیت کودک استان، گفت: خراسان جنوبی از حیث جمعیت دانش آموزی عشایری هم، سومین استان کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه روزی استان در سال تحصیلی گذشته هر وعده، میزبان ۱۱ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه بودند، افزود: یکی از اقدامات مهم دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در راستای تحصیل بی دغدغه دانش آموزان، ۷ برابر کردن سرانه غذایی و تحصیلی مدارس است.

موسوی نژاد از کسب رتبه پنجم کشور در انسداد مبادی بی سوادی توسط معاونت سواد آموزی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر و در سایه تلاش‌های آموزش دهندگان و سواد آموزان، نرخ جمعیت باسواد سنین ۱۰ تا ۴۹ سال استان به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

رئیس شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در بهار و تابستان سال جاری، ۴۵۰ معلم و دانشجو معلم استان در پویش ۷۵هزار ساعتی نذرآموزشی و تربیتی مشارکت کردند.

موسوی نژاد از زیبا سازی ۴۰۰ مدرسه استان در طرح شهید عجمیان با اعتباریک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در تابستان جاری خبر داد و افزود: فضا‌های آموزشی و تربیتی به میزان۱۸ هزار و ۷۶۴ متر مربع با ۵۸فضای آموزشی، تربیتی و پرورشی در سال جاری افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.