دادسرا به عنوان اولین مدخل ورودی پرونده‌ها اهمیت بالایی دارد

رییس دادگستری استان کرمان گفت: اولین مراجعه مردم و ضابطین به دادسرا‌ها و کار در این مرجع قضائی بسیار پر زحمت و حساس است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی گفت: حجم کار و ورودی بالای پرونده‌ها در دادسرا‌ها بخصوص دادسرای مرکز استان به لحاظ وسعت شهر و پرونده‌های شکل گرفته و کیفیت این پرونده‌ها حاکی از زحمات کادر اداری و قضائی دادسرا است.

او افزود : اولین مراجعه مردم و ضابطین به دادسرا‌ها و کار در این مرجع قضائی بسیار پر زحمت و حساس است و کار‌های مربوط به تشکیل پرونده، تحقیقات، بررسی پرونده تا مرحله صدور کیفر خواست و قرار مجرمیت در پرونده‌هایی که صادر و یا مختومه می‌شود بر دوش همکاران ما در دادسرا است که البته با روحیه جهادی قضات و کارکنان این مجموعه، تظلم‌خواهی از مردم به بهترین نحو انجام می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: باری از زحمات دادسرا‌ها به دادگاه‌ها هم می‌رسد، اما بخشی از پرونده‌ها از دادسرا به دادگاه ارسال نمی‌شود و مختومه و بخشی دیگر که به دادگاه ارسال می‌شود تحقیقات آن انجام شده، متهم دستگیر شده و تأمین مناسب از متهم اخذ شده و در نهایت پرونده به دادگاه رسیده است. 

عالی‌ترین مقام قضائی در استان بیان کرد: حجم کار و ورودی بالای پرونده‌ها در دادسرا‌ها بخصوص دادسرای مرکز استان به لحاظ وسعت شهر و پرونده‌های شکل گرفته و کیفیت این پرونده‌ها حاکی از زحمات کادر اداری و قضائی دادسرا است.

او  تصریح کرد: انتظارات مردم و مسئولین در خصوص ایجاد رضایتمندی در مردم و پاسخگویی به آن‌ها با حجم پرونده و کار سنگین دادسرا تناسب ندارد، اما وظیفه داریم علی رغم همه مشکلات و کمبود‌ها کار مردم را انجام دهیم و برای رفع مشکلات آن‌ها در کمترین زمان ممکن و با کیفیت بالا اقدام کرده و مدیران دفاتر نیز ضمن دقت لازم بر کار خود و انجام امور بر وفق مقررات، لازم است بر عملکرد همکارانی که تجربه و سوابق کمتری دارند نظارت داشته باشند.

برچسب ها: نظارت ، رضایتمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار