امام جمعه موقت بیرجند گفت: آنچه که موجب خرابی‌ها در دنیا شده است، فرهنگ مادی و استکباری حاکم بر زمانه است.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: مهمترین موضوع عالم بشریت مسئله فلسطین است؛ از یک طرف عملیات طوفان الاقصی و شکست عملیات رژیم صهیونیستی و از طرف دیگر جنایات جنگی و وحشی‌گری که آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند امروز دنیای بشریت را مشغول خود کرده است. 

او با بیان اینکه مسئله فلسطین از ۷۵ سال پیش که مولود نامشروع اسرائیل جعل شد به معنای واقعی مسئله جهان بشریت بوده است، افزود: در این سال‌ها اکثر دنیا و جهان اسلام در خواب غفلت بودند و عمق مسئله فلسطین را درک نکردند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به موضع‌گیری تند امام خمینی (ره) برای محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار، اظهار کرد: امام موسی صدر نیز در این زمینه فرمود که اسرائیل شَر مطلق است، اما اکثر مردم به این قضیه توجه نداشتند و برخی هنوز هم توجه ندارند و امیداریم جنایات امروز اسرائیل آنان را از خواب غفلت بیدار کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسئله فلسطین و اسرائیل مسئله حق و باطل است و باید به عمق این قضیه پی ببریم و به درستی تحلیل کنیم و موضع بگیریم، بیان کرد: در این سال‌ها ملت ایران اسلامی به درستی در خصوص فلسطین موضع‌گیری کرده و آشکارا به مقابله با غده سرطانی رژیم جعلی اسرائیل پرداخته است.

او با اشاره به حال خراب جامعه به لحاظ ظلم و فساد تصریح کرد: آنچه که امروز در فلسطین می‌بینیم بروز و ظهور حال بد جهان است؛ حدود صد هزار تن بُمب روی یک باریکه (غزه) که ۲ میلیون نفر جمعیت دارد ریخته شده است و ۵۰ درصد منازل مسکونی را تخریب کردند و به هیچ کسی رحم ندارند و بیش از ۱۰ هزار نفر شهید شدند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه آنچه در غزه می‌بینیم اوج حال خراب دنیاست، عنوان کرد: امروز جای مولای ما صاحب الزمان (عج) پدر مهربان بشریت خالی است و امیدواریم با ظهور آن حضرت به همه این نابسامانی‌ها در دنیا سامان داده شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ریشه مشکلات و خرابی حال دنیا در فرهنگ مادی و استکباری و روحیه طغیان‌گری در مقابل حقیقت است، در ادامه استکبار فرعون، نمرود، اشراف قریش و خلفای اموی و عباسی در طول تاریخ را یادآور شد و گفت: جریان استکباری در هر زمانی وجود دارد و همواره این روحیه طغیانگری در مقابل حقیقت در جریان است.

او با اشاره به فتنه‌های فرهنگی و جنگ اقتصادی و ترور‌ها در دوران معاصر توسط مستکبران، اظهار کرد: تا وقتی مستکبران هستند جهان بشریت روی آرامش را نخواهد دید لذا باید همه با قدرت‌های استکباری مبارزه کنند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مستکبران با امپراتوری رسانه‌ای به راحتی حق را تبدیل به باطل می‌کنند تا صدای حق در این غوغای رسانه‌ای به گوش مردم دنیا نرسد، بیان کرد: همچنین جنایات اسرائیل را دفاع از خود و کار مردم مظلوم فلسطین را تروریستی جلوه می‌دهند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مستکبران به نام حقوق بشر هر جنایتی انجام می‌دهند و هر کشوری در مقابل آنان بایستد به آن حمله نظامی می‌کنند، ادامه داد: اسلام ناب محمدی و قرآنی تنها راه حلی است که می‌تواند در مقابل فرهنگ مادی و استکباری بیاستد و به دنیا امنیت و آرامش را بازگرداند.

او تصریح کرد: باید ولایت تشریعی خداوند را بپذیریم، چون در سایه این ولایت پیوسته در مسیر تعالی خواهیم بود.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه پیامبران و ائمه اطهار (ع) آمدند تا ما را به سوی ولایت خداوند هدایت کنند، عنوان کرد: باید با تشکیل نظام ولایی همه به سوی خدا حرکت کنند. برای نجات بشریت راهش ولایت‌پذیری خدا و اولیای الهی است و اگر همه تحت ولایت قرار بگیریم دیگر ظلم و ستم معنا ندارد لذا باید این فرهنگ بر جهان حاکم شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمن به نفوذ در ایران و افکار جوانان امید دارد تا دوباره سلطه خود را تثبیت کند، تصریح کرد: اما دشمن این آرزو را به گور خواهد برد و ملتی که طعم استقلال و آزادی را چشیده است هرگز به سلطه مستکبرین تن نخواهد داد. 

او گفت: باید همگان تلاش کنند فرهنگ اسلامی را در خودمان و خانواده و جامعه نهادینه کنیم و اجازه ندهیم دشمن فرهنگ منحط و شیطانی خود را بر جامعه ما حاکم کند.

حجت الاسلام مختاری گفت: با انتخاب اصلح و درست باید کمک کنیم تا قطار حرکت انقلاب با سرکار آمدن عده‌ای مزدور و نفوذی از حرکت بازنماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.