یقطین:

هیچ قسمتی از تونل مترو در زیر بافت تاریخی شیراز نیست

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق‌های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می‌کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت‌های مسکونی، تجاری و تاریخی منطقه نیست.

امیر یقطین طی جلسه‌ای با حضور کارشناسان فنی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در خصوص احداث تونل اتصال خط ۱ به ۴ با بیان اینکه آنکه تونل مدنظر سازمان قطار شهری در عمق‌های حدود ۱۹ تا ۲۰ متر از تراز آسفالت عبور می‌کند، گفت: هیچ قسمتی از این تونل در زیر بافت‌های مسکونی و تجاری و تاریخی منطقه تاریخی فرهنگی نیست.

او تصریح کرد: مسیر این تونل، ریلی نیست و انتقال مسافرین از خطوط ۱ و ۴ به حرم حضرت شاهچراغ (ع) به‌وسیله اتوبوس برقی انجام می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: با نظر مساعد کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مقرر شد تصمیم نهایی در جلسه «کمیته بررسی طرح‌های عمرانی سازمان میراث فرهنگی» در هفته آینده اخذ شود.

یقطین بیان کرد: اتصال خطوط ۱ و ۴ به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با نوع تونل سازه بتنی زیرزمینی به روش حفاری دستی (NATM) و طول خط ۲ کیلومتر باهدف امکان دسترسی زائران و شهروندان سومین حرم اهل‌بیت (ع) از طریق شبکه ریلی ایستگاه زندیه در خط ۱ و ایستگاه شاهزاده قاسم (ع) در خط ۴ مترو به حرم‌های مطهر احمد بن موسی الکاظم (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) پیش‌بینی‌شده است.

او گفت: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی که ترافیک شدیدی در اطراف حرم مطهر حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود این خط ارتباطی موجب تسهیل در تردد و دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی شده و درنهایت ترافیک این بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه تونل در عمق زیاد و با روش‌های دستی حفاری و اجرا می‌گردد، گفت: طبیعتاً لرزش چه در حین ساخت و چه در حین بهره‌برداری بافت‌های مسکونی ـ تجاری و میراثی منطقه را تهدید نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.