در پی طوفان شدید در شرق استرالیا که در طول تعطیلات کریسمس به وقوع پیوست، ۹ نفر کشته شدند و ده‌ها هزار خانه هنوز برق ندارند.

طوفان شدید در استرالیا، ایالت‌های «ویکتوریا» «نیو ساوت ولز» و «کوئینزلند» را تحت تاثیر قرار داد و تگرگ‌های بزرگ و باران‌های سیل آسا به همراه داشت. 

به گزارش رویترز، در پی ایجاد این وضعیت آب و هوایی، برق ۹۰ هزار خانوار در شرق استرالیا نیز قطع شده است.

مقامات هشدار داده‌اند که سطح آب رودخانه‌ها و نهر‌ها به سرعت در حال بالا آمدن است و امکان طغیان آن‌ها وجود دارد. این مسئله می‌تواند اردوگاه‌هایی را که معمولا به مناسبت کریسمس و سال نو در طبیعت ایجاد می‌شود را دچار مشکل کند. 

استیون مایلز، نخست‌وزیر کوئینزلند در یک نشست خبری اعلام کرد که طوفان یک خط برق بتنی را از بین برده که امری «بسیار قابل توجه و بی‌سابقه» است. در همین حال، اداره هواشناسی استرالیا بارندگی‌های بیشتری را پیش بینی کرده است.

در حالی که استرالیا در شرق با باران شدید دست و پنجه نرم می‌کند، چندین منطقه در غرب این کشور در حال مبارزه با آتش هستند. رسانه‌ها گزارش دادند که یک آتش نشان استرالیایی در حین عملیات اطفای حریق در جنگل کشته شد.

رخداد‌هایی از این دست تحت تاثیر پدیده آب و هوایی «ال نینو» است که می‌تواند باعث تغییرات شدید جوی از آتش سوزی‌های جنگلی گرفته تا طوفان‌ها و خشکسالی‌های طولانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
چرا استرالیا خب پیشرفته بود که! یعنی از تامین برق هم عاجزه؟؟؟!!!!حالا اگه ایران بود عربده ای نبود که نکشن
آخرین اخبار