با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌ باش درآمد.

خسرو کیانی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ششمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری و با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته‌جاری، قرار شد تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حالت آماده‌باش کامل باشند.

وی با اشاره به استمرار خشکسالی‌ها و کاهش شدید بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری افزود: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی متولی برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.

کیانی با بیان احتمال بروز پدیده سرمازدگی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی لازم به‌منظور رویارویی با این پدیده را داشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به معتدل شدن شرایط آب و هوایی و احتمال ورود زودهنگام عشایر کوچ‌رو به چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی متولی در این حوزه باید مدیریت و آمادگی لازم را به‌منظور رعایت تقویم کوچ داشته باشند.

کیانی اظهار کرد: تمامی زرمایش‌های حوزه مدیریت بحران باید براساس شیوه‌نامه ارسالی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور در کارگروه مرتبط مطرح و پس از تصویب اجرایی شود.

مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: یک سامانه بارشی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در این استان فعال می‌شود که با توجه به شدت بارش‌ها هشدار سطح نارنجی برای این سامانه صادر شده است.

وی تاکید کرد: بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دما از مهم‌ترین مخاطره‌های این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار