تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام چه اهمیتی دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام از دو منظر بحث سودسازی و اعتمادسازی برای شرکت‌های بازار سرمایه حائز اهمیت است.

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام در کمیسیون اقتصادی دولت و سپس هیات دولت گفت: از دو منظر می‌توان به این خبر مثبت نگاه کرد طبیعتا اولین آن تاثیر گذاری مستقیم و حائز اهمیت این تصمیم روی افزایش سودسازی شرکت‌های هدف است طبیعتا کاهش هزینه ایی که در صورت‌های مالی شرکت‌ها خواهد نشست p/e آن‌ها را که بخشی از جذابیت کلی بازار است(باتوجه به موضوع گواهی ۳۰ درصدی که کاهش پیدا کرده بود)می‌تواند مجدد  جذاب کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: مورد بعدی هم به اعتماد سازی در بازار سرمایه و افزایش اطمینان خاطر سهامداران مبنی بر حمایت دولت بازمی‌گردد. نکته‌ای که تمام گروه‌های بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

میرزایی افزود: بنا به دلایل مختلف بازار سرمایه در یک ارزندگی کم تکرار قرار گرفته است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم بازار سرمایه با این خبر و خبر‌های این چنینی از وضعیت رکودی خود فاصله گیرد و آرام آرام بتواند بر مسیر با ثبات خود حرکت کند بنابراین توصیه‌ای که می‌شود این است که سهامداران صبور و افرادی که با دانش اقدام به خرید سهام ارزنده کردند نگاه هیجانی به بازار سرمایه در مقایسه با بازار‌های موازی نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار