۲۵ هزار مورد بازدید بهداشتی از کلیه مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی کرمان بر کلیه مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر نظارت می‌کنند.

زین الدینی با بیان اینکه مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی نظیر مرغ فروشی ها، قصابی‌ها و اماکن طبخ و عرضه غذا از نظر مصرف گوشت و سایر فرآورده‌های دامی تحت نظارت بازرسان شبکه دامپزشکی قرار دارند گفت: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان با نظارت‌های بهداشتی مستمر اکیپ‌های نظارتی، بیش از ۲۵ هزار مورد بازدید بهداشتی از کلیه مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی انجام شده و منجر به معدوم سازی مقادیر قابل توجهی فرآورده غیر بهداشتی شده است.

وی افزود: دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد و نقش دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه امری غیرقابل انکار است.

زین الدینی بیان کرد: در راستای ایمنی و امنیت غذایی جامعه تعداد ۱۸۸ فقره انواع پروانه شامل صنایع وابسته به دام اعم از کارگاه‌های بسته بندی و قطعه بندی، مسئول فنی بهداشتی و دستیاران، پروانه بهداشتی خودرو و پروانه بهره برداری و تأسیس کارخانجات خوراک دام و کشتارگاه‌های طیور توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان صادر و یا در دست پیگیری است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان در پایان با تاکید براینکه مجموعه دامپزشکی تمام تلاش خود را در تضمین امنیت و ایمنی غذایی و نظارت بر چرخه تولید و توزیع فرآورده‌ها را به کار می‌گیرد، از شهروندان عزیز درخواست کرد: به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود اعم از گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی را صرفاٌ از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت این اداره تهیه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

برچسب ها: دامپزشکی ، مواد خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار