استاندار آذربایجان‌غربی:

۲۱ تالاب در آذربایجان‌غربی احیا شده است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲ سال گذشته، در مجموع ۲۱ تالاب از تالاب‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان احیا شده است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال و سال گذشته در مجموع ۲۱ تالاب از تالاب‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه احیا شده، به طوری که برخی از این تالاب‌ها بیش از ۲۰ سال بود که خشک شده بودند.

وی با اشاره به اینکه عملیات رهاسازی آب از پشت سد مهاباد و بوکان صورت گرفته، تصریح کرد: بناست در شرایط امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب رهاسازی داشته باشیم که همه این رهاسازی‌ها حق‌آبه دریاچه ارومیه است.

معتمدیان با اشاره به این‌که اولویت اول ما ذخیره آب شرب است، اظهار کرد: علاوه بر این رهاسازی‌ها، در روز‌های آتی آب‌هایی از دیگر سد‌های استان و رودخانه‌های اطراف دریاچه نیز رهاسازی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به این که برنامه‌ریزی شده بسیاری از تالاب‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه احیا شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی ۸۵ میلیون مترمکعب به احیای تالاب‌های حوضه آبریز دریاچه تخصیص داده شد که شاهد احیای تالاب‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هستیم.

معتمدیان در ادامه گفت: علاوه بر رهاسازی‌ها، بخش عمده حق‌آبه دریاچه ارومیه از طریق مدیریت مصرف و تغییر الگوی کشت تامین می‌شود، به همین دلیل با تکمیل پروژه‌های حوزه سخت افزاری، به انجام عملیات در حوزه نرم‌افزاری روی آورده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.