راه اندازی اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از راه اندازی اتاق اصناف کشاورزی با عضویت حدود هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار خبر داد.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به راه اندازی اتاق اصناف کشاورزی با عضویت حدود هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار، بیان کرد: در این شهرستان ۲ اتحادیه زراعت و باغبانی با یکدیگر ادغام و اتاق اصناف راه اندازی شد.

او تصریح کرد: هدف از راه اندازی اتاق اصناف کشاورزی، هویت بخشی به شاغلان و مشاغل بخش کشاورزی، دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه ای، پیگیری مطالبات قانونی فعالان در مجامع سیاستگذار و برنامه ریز بخش کشاورزی و تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در جهت تعیین الگوی کشت و ساماندهی زنجیره تولید است.

رشیدی، تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در جهت تنظیم بازار و قیمت گذاری محصولات کشاورزی، تسهیل و تنظیم خدمات کشاورزی، نظارت و کنترل بر محصول، تولید محصول سالم و بهبود شرایط واردات و صادرات و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی تولیدکنندگان را از دیگر اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: در آینده نزدیک کشاورزان خدمات مورد نیاز خود را از این اتاق دریافت خواهند کرد.

رشیدی، ثبت‌نام همه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی را در سامانه سبک الزامی خواند و گفت: پروانه کسب کشاورزی صادر شده توسط اتحادیه‌های صنفی کشاورزی، به عنوان مدرک معتبر شغلی برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خواهد بود.

او افزود: صدور پروانه کسب مراکز خدمات کشاورزی (نهاده‌های کشاورزی سم و کود ...) از ابتدای سال ۱۴۰۳ در دستور کار اتاق اصناف کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار