وزارت بهداشت غزه در آستانه روز جهانی زن سکوت در قبال جنایات اسرائیل علیه زنان غزه را محکوم کرد.

اشرف القدری، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در آستانه روز جهانی زن اعلام کرد جامعه جهانی حقوق زنان فلسطینی را انکار می‌کند و در برابر تجاوزات مداوم اسرائیل علیه آن‌ها سکوت می‌کند.

القدری افزود: سکوت جامعه بین المللی در برابر نسل کشی زنان، کودکان و خانواده‌های فلسطینی به نظامیان اشغالگر اسرائیل کمک کرده است، اقداماتی که حمایت نظامی یا دیپلماتیک آمریکا و اروپا را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: زنان فلسطینی به ویژه در نوار غزه، بدترین فاجعه انسانی را تجربه می‌کنند که شامل کشتار دسته جمعی، آوارگی، بازداشت، سقط جنین‌های بی شمار، بیماری‌های همه گیر و مرگ می‌شود.

القدره از سازمان ملل متحد خواست برای توقف تجاوزات و نسل کشی اسرائیل علیه زنان فلسطینی و خانواده‌های آن‌ها اقدام فوری انجام دهد. او همچنین از نهاد‌های متمرکز بر حقوق زنان خواست تا در همبستگی با زنان فلسطینی بایستند و برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به نوار غزه تلاش کنند.

وی همچنین از این سازمان‌ها خواست تا نیاز‌های بهداشتی، روانی و اجتماعی زنان فلسطینی به ویژه در نوار غزه را ارتقا دهند.

در واقع زنان و کودکان فلسطینی هدف اصلی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده اند که تاکنون ۳۰ هزار و ۸۰۰ فلسطینی را شهید و ۷۲ هزار و ۲۸۹ فلسطینی را زخمی کرده اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. زنان فلسطینی از بمب‌های اسرائیلی که خانه‌هایشان را هدف قرار می‌دهند، نظامیان اسرائیلی دارایی‌های شخصی‌شان را ویران می‌کنند، فرزندان‌شان را شهید می‌کنند و در شرایط بدی به دنیا می‌آیند، رنج می‌برند.

علاوه بر این، محاصره مستمری که بر غزه تحمیل شده است، وضعیت اسفناک زنان فلسطینی را تشدید می‌کند، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی ضروری را محدود می‌کند و ضروریات زندگی مدرن مانند آموزش و فرصت‌های شغلی را حذف می‌کند. ناکامی جامعه بین المللی در رسیدگی به این مسائل سیستمی، چرخه رنج زنان فلسطینی را تداوم می‌بخشد، زنانی که نه تنها پیامد‌های مستقیم درگیری را تحمل می‌کنند، بلکه با تأثیرات بلندمدت آن بر خانواده‌ها و جوامع خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار