وزارت دفاع انگلیس با بیشترین کسری بودجه در ۱۲ سال گذشته برای خرید و نگهداری تجهیزات نظامی در سایه ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین مواجه است.

کمیته کنترل هزینه‌های بودجه پارلمان انگلیس گزارش داد وزارت دفاع انگلیس با بیشترین کسری بودجه در ۱۲ سال گذشته برای خرید و نگهداری تجهیزات نظامی مواجه است که هزینه آن بالغ بر ۱۷ میلیارد پوند است.

وزارت دفاع انگلیس با اشاره به این گزارش اعلام کرده است بودجه‌ای بالغ بر ۲۸۸.۶ میلیارد پوند برای طرح فعلی خرید و نگهداری تجهیزات نظامی برای ده سال آینده اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش که در وب سایت پارلمان انگلیس منتشر شده است، «اما هزینه‌های پیش بینی شده با افزایش ۶۵.۷ میلیارد پوندی به ۳۰۵.۵ میلیارد پوند رسید که منجر به کسری ۱۶.۹ میلیاردی شد».

گرانت شاپس، رئیس وزارت دفاع انگلیس، در ۷ مارس گفت که این کشور به جای چهار هزار پهپاد، بیش از ۱۰۰۰۰ پهپاد را به اوکراین عرضه خواهد کرد. همانطور که وزیر خاطرنشان کرد، به دلیل افزایش ۱۲۵ میلیون پوندی بسته مالی اوکراین، تعداد پهپاد‌های منتقل شده به کی یف افزایش یافت. بدین ترتیب مجموع کمک‌ها به این کشور بالغ بر ۳۲۵ میلیون پوند خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
پادشاه انگلیس در جواب وزارت دفاع گفت الان دیگر ملتها بیدار شدن نمیشود مسعمره وچپاولشان کرد صبر کنیدوتا ببینیم در خاور میانه میشود جنگی راه بیاندازم وباجی بگیریم وبه شما کمک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ایران یکمی از این سیل ویرانگر نقدینگی را ببره به سمت انگلیس بی نوا که کمبود پول پیدا کرده!
آخرین اخبار