رعایت اصل بی طرفی و قانون مداری وظیفه مجریان انتخابات

فرماندار خوی گفت: قانون مداری و رعایت اصل بی طرفی مهمترین وظیفه مجریان انتخابات است.

کریم علی نژاد فرماندر خوی در نخستین جلسه ستاد انتخابات شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: انتظار نمیرفت که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در چنین شرایطی برگزار کنیم.

وی ابراز داشت :حسب قانون اساسی درصورتی‌که رئیس‌جمهور حین دوره ریاست‌جمهوری فوت کند،شورای مربوطه، موظف‏ است‏ ترتیبی‏ دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ پنجاه‏ روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب‏ شود.

علی نژاد اظهار داشت: با شروع کار ستاد انتخابات، در اولین فرصت هیات اجرایی در شهرستان و بخش های تابعه تشکیل شده و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

مقام عالی شهرستان با اشاره به اینکه تجربه موفق انتخابات اخیر را همراه داریم،افزود: با هم‌فکری و تعامل بین کمیته ها انتخابات هشتم تیرماه امسال به بهترین شکل ممکن در خوی، هم‌زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

علی نژاد تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما بعنوان مجریان انتخابات برگزاری‌ انتخاباتی سالم و قانونی در عین حال رعایت اصل بی طرفی می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد:در کمیته اطلاع رسانی از کلیه ظرفیت ها اعم از فضای مجازی،رسانه های محلی و تولید محتوای وامید افرینی جهت ترغیب برای حضور حداکثری استفاده شود‌.

علی نژاد با تاکید بر لزوم هم افزایی برای  تشویق مردم به حضور حداکثری و پرشور در انتخابات پیشرو افزود: از گروه‌های مرجع همچون اساتید دانشگاه،قشر فرهنگی، جامعه روحانیت و بانوان درخواست شود تا با تبیین و تشریح اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری برای مردم عزیز، زمینه حضور پرشور آنان در پای صندوق‌های رأی را فراهم آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.