مدیرعامل راه آهن کرمان:

بزرگ ترین پروژه ریلی ایران در زرند پیشرفت خوبی دارد

با حضور خبرنگاران از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه بازسازی خط ریلی سیریز گل زرد زرند بازدید شد.

مجید ارجونی مدیرعامل راه آهن استان کرمان گفت:بزرگ ترین و مهم ترین پروژه ریلی کشور مسیر بافق به زرند کرمان از بلاک سیریز تا گل زرد به طول ۵۳ کیلومتر ، با اعتباری هزار میلیارد تومان در مدت ۹ ماه پیشرفت قابل توجهی داشته است. 

 

وی ۹۰ درصد این پروژه تکمیل شده است اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۱ کیلومتر آن بازسازی شده است و از ایستگاه راه‌آهن سیریز تا ایستگاه راه‌آهن گل زرد، بازسازی و ان شالله تا آخر خردادماه این پروژه به بهره‌برداری می رسد.

وی عمر خط ریلی بافق به زرند را ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: با توجه به ترافیک که در این محور در حیطه باری و مسافری بوده و نیازمند بهسازی وزیر ساخت خط ریلی است به نحوی که در بعضی نقاط این محور، قبل از بهسازی سرعت قطار به ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بوده و با بهربرداری این خط ریلی تا پایان خرداده ماه سرعت قطار به ۱۲۰ کیلومتر می رسد. 

وی بیان کرد: در همین راستا، با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، برای تامین تقریبا ۱۸ کیلومتر از ايستگاه گل زرد تا زرند ان شالله تا پایان سال بازسازی می شود

وی اشاره کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ده سال به طول۶۶ کیلومتر بازسازی شده است و شهریور سال۱۴۰۲ عملیات بازسازی آغاز و ظرف ۹ ماه انجام شده به طول ۵۳ کیلومتر انقلاب جهادی در حوزه ریلی انجام شده است.

 وی تصریح کرد: بازسازی این مسیر ریلی، با ایجاد سهولت در سفر، افزایش سرعت قطارها، افزایش بار محوری و ارتقاء ایمنی سفر، همراه است.

ارجونی به دلیل بازسازی خط ریلی بافق به زرند که زمان بیشتری برای بازسازی فراهم شود اشاره کرد و گفت:قطار کرمان به تهران به صورت یک درمیان حرکت می کند وقطار مسافر بری از ۱۰ سالن به ۱۴ و قطار مسافربری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است

وی افزود :با بازسازی خط ریلی زمان یک ساعت کاهش و تحمل قطار باری به ۲۲.۵ تن افزایش یافته است. 

وی قبل از بازسازی خط ریلی کارگران باید به صورت ۲۴ ساعت از خط ریلی در شرایط آب و هوای سرد و گرم بازدید کنند و خدایی نکرده اتفاقی بیافتد و با بازسازی ساعت بازدید از خط کاهش چشم گیری داشته است.

وی افزود : پیش فروش بلیط قطار کرمان به تهران و کرمان به مشهد و کرمان به زاهدان در ۴ ساعت اول اینترنتی و بعد آژانس‌ها به فروش می رسد.

وی گفت :روزانه حوزه مسافری پاسخ گو به سوالات مردم می باشد و ناظرين در قطار های کرمان به تهران ، مشهد ، زاهدان و یزد برسی و گزارش می دهند.

وی افزود:۶۰ کیلومتر خط ریلی صنعتی و تجاری در کرمان اجرا و به بهربرداری رسیده شامل کارخانه های روغن نباتی کنسانتره جلال آباد، فولاد زرند و بوتیا به خط ریلی متصل شده اند.

برچسب ها: ریلی ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار