سفارش ساخت ۴۰ شناور خدماتی از سوی سازندگان داخلی داده شد

سرپرست امور دریایی سازمان بنادر گفت: سفارش ساخت ۴۰ شناور خدماتی از سوی سازندگان داخلی ارائه شده که با انجام آن ۸۲ درصد از ناوگان نوسازی می‌شود.

علی اکبر مرزبان سرپرست امور دریایی معاونت دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه وجود ناوگان خدماتی و کشتی‌های خدماتی در حوزه دریایی و بندری بسیار حیاتی است، گفت: ناوگان خدماتی از جمله یدک‌کش‌ها در پهلو دهی کشتی‌های لایروبی به بنادر اقدام می‌کنند که این شناور‌ها در بخش بندری و تخلیه و بارگیری کالا نقش مهمی دارند.

وی افزود: حوضچه اسکله‌های بنادر محل ورود و خروجی کشتی‌ها از بنادر  هستند و کشتی‌ها از این محل اقدام به  تخلیه و بارگیری کالا‌های صادراتی و وارداتی می‌کنند.

مرزبان بیان کرد: شناور‌های یدک‌کش در اسکله، کشتی‌های خدماتی لایروبی برای عمق دهی مناسب برای تردد شناورها، قایق‌های تجسس و کشتی‌های آتشخوار از جمله لوازم حیاتی بنادر هستند که کشور‌ها برای خدمات روان و بهره وری بالا سعی در نوسازی ناوگان‌ها و استانداردسازی آنها می‌کنند.

سرپرست امور دریایی معاونت دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی بیان کرد: برای ارائه این خدمات روان خوب با بهره وری بالا، باید این ناوگان نوسازی شوند و سازمان بنادر به عنوان یک مرجع حاکمیتی  و برای تسهیل در ورود و خروج کالا‌های تجاری و غیر تجاری در سال گذشته اقدام به سفارش ساخت ۴۰ شناور خدماتی از جمله کشتی‌های یدک‌کش، جستجو و نجات، راهنما بر و کشتی‌های چند منظوره آتش نشانی کرد.

وی افزود: همچنین در راستای استفاده حداکثری، کارخانجات ایرانی سفارش به ساخت یارد‌های کشتی سازی کردند که ورود این شناور‌ها از نیمه اول امسال شروع می‌شود و تا آخر سال و ابتدای سال آینده ادامه دارد.

مرزبان بیان کرد: با ورود این شناور‌های خدماتی شاهد یک تحول و انقلابی در کاهش سن ناوگان خدماتی خواهیم بود که آثار آن در ارائه خدمات و افزایش بهره وری در این حوزه دریایی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بودجه این ناوگان عملیاتی شده و با ورود این ناوگان خدماتی ۸۲ درصد از ناوگان خدماتی ما نوسازی شده و توان عملیاتی ما را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد و تمامی این ناوگان ساخت داخل و با استفاده از توان و ظرفیت متخصصان داخلی انجام شده است.

سرپرست امور دریایی معاونت دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور تحقق آن توسط هیات وزیران با تدوین و ابلاغیه انجام شده است؛ لذا سازمان بنادر و دریانوردی بصورت پیشرو در حال به روزرسانی و توسعه این امر خواهد بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار