۵۶ هزار نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند

رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی گفت: ۵۶ هزار نفر از شهروندان استان، مسافران و گردشگران طی ۲ ماه ابتدایی سال از موزه‌ها در شهرستان‌های مختلف بازدید کردند.

جلیل رستم پور رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۶ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند، گفت: این در حالی است که پارسال ۱۶۰ هزار نفر از این موزه‌ها بازدید کرده بودند و امسال امیدواریم با ادامه این روند شاهد افزایش قابل توجه از موزه‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: کاخ موزه باغچه جوق، موزه مردم شناسی ارومیه، سایت موزه تخت سلیمان تکاب و سایت موزه قره کلیسای چالدران بیشترین بازدید کننده را در سال جاری به خود اختصاص داده اند.

رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی ادامه داد: برنامه‌های ساختمانی موزه‌های اشنویه، صلح سردشت، بوکان، میاندوآب و سایت موزه جنگ چالدران در دست مطالعه و بررسی است.

رستم پور تاکید کرد: با اختصاص اعتبار مورد نیاز می‌توان این موزه‌ها را در شهرستان‌های مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کرد تا پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان باشند.

آذربایجان‌غربی دارای ۲۰ موزه است که از این میان ۱۰ موزه تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،۲ موزه متعلق به بخش خصوصی و هشت موزه در اختیار دستگاه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.