سازمان بهداشت جهانی:

۱۱ هزار فلسطینی نیازمند تخلیه فوری از غزه برای دریافت خدمات درمانی هستند

سازمان بهداشت جهانی از شرایط بغرنج بیماران و مجروحان در غزه و ناتوانی مراکز درمانی این باریکه برای درمان بیماران خبر داد.

ویرانی زیرساخت‌های غزه از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و به طور همزمان بمباران گسترده مناطق مسکونی و مجروح شدن شمار زیادی از غیرنظامیان باعث فشار مضاعف بر سیستم بهداشت و درمان غزه شده است؛ موضوعی که اکنون حتی کشور‌های همسایه را نیز درگیر کرده است. 

به گزارش الجزیره، سازمان بهداشت جهانی امروز (سه شنبه) شرایط مراکز درمانی در غزه را بحرانی خواند. 

هانان بلخی، مدیر منطقه شرق مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: اکنون بین ۷ تا ۱۱ هزار فلسطینی در غزه به شدت نیازمند دریافت فوری خدمات پزشکی و خروج از نوار غزه هستند. 

وی که در ژنو سخن می‌گفت، تاکید کرد: بیمارانی که اکنون در غزه نیازمند تخلیه فوری هستند به دلیل بیماری‌هایی که دارند باید در بیمارستان‌های ویژه اقدام به دریافت خدمات درمانی کنند. متاسفانه ما بسیاری از افراد را در غزه پشت سر خود نهاده‌ایم. کار‌های زیادی در این رابطه باید انجام شود. 

این مقام سازمان بهداشت جهانی با اشاره به ضرورت استقرار صلح در این باریکه و توقف منازعه، افزود: اگر اکنون آتش‌بس در این باریکه برقرار نشود با چالش بسیار جدی در منطقه مواجه خواهیم بود. ما نیازمند ثبات و آرامش هستیم تا مرز‌های غزه بار دیگر بازگشایی شود. 

وی با اشاره به تبعات جنگ غزه بر سیستم بهداشت و درمان کشور‌های همسایه، تصریح کرد: اکنون سیستم درمانی کشور‌های همسایه غزه نیز تحت فشار قرار دارد، زیرا هزاران بیمار فلسطینی برای درمان جراحات و بیماری‌های خود از این باریکه تخلیه و وارد کشور‌های همسایه شده‌اند. همچنین کشورهای مصر، لبنان و سوریه از این موضوع متاثر شده اند. 

هانان بلخی در پایان اعلام کرد که نیمی از ۳۶ بیمارستان غزه از رده خارج شده و بقیه نیز به طور محدود اقدام به ارائه خدمات به مردم می‌کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار