تاکید شورای نگهبان بر رعایت قانون از سوی نامزد‌ها و طرفداران

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی بر رعایت قانون انتخابات، از سوی طرفداران نامزدها، دست اندرکاران انتخابات و بویژه نامزد‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: با توجه به اینکه در آغازین روز‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هستیم لازم است از طرف هیئت نظارت انتخابات در استان تاکید مجددی بر رعایت مواد ۶۸ و ۷۳ انتخابات ریات جمهوری شده است.

وی افزود: در ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزد‌ها له یا علیه نامزد‌های ریاست‌جمهوری از میز خطابۀ نمازجمعه و یا هر وسیلۀ دیگری که جنبۀ رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات و شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌ها و مؤسساتی که از بودجۀ عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند و همچنین دراختیارگذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: براساس تبصره یک این ماده، مؤسسات و نهاد‌هایی که دارایی آنان از اموال عمومی است، مشمول مادۀ فوق هستند.

به گفته وی براساس تبصره ۲ این ماده، ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهاد‌ها و اعضای آنها، با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچ‌یک از نامزد‌های انتخاباتی اعلامیه، اطلاعیه، پلاکارد صادر کنند.

یعقوبی افزود: طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ‌یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت و تخلف از این قانون جرم محسوب می‌شود.

برچسب ها: انتخابات ، نامزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.