نظارت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر امین و آموزش دیده در امر نظارت بر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نظارت بر انتخابات در تمام مراحل و کلیه امور بر عهده شورای نگهبان است که البته کار نظارت مردمی است و در استان شبکه نظارت نیز مردمی و ۴۲۰۰ ناظر فعال در شبکه داریم که ۳۳۰۰ نفر آقا و ۹۰۰ نفر خانم هستند.

او افزود: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، حدود ۲۵۰۰ ناظر در رده‌های مختلف با ما همکاری می‌کنند که از امروز کار آموزش شبکه نظارت به صورت حضوری آغاز شده و تا ۵ تیر ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان کرد: در هر شعبه بسته به سیار یا ثابت بودن، شهری یا روستایی بودن شعبه و میزان شلوغی آن از ۲ تا ۵ ناظر حضور خواهند داشت. 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری مدارک هویتی لازم برای رأی دادن شناسنامه و کارت ملی است که افراد باید دقت داشته باشند شناسنامه آنها جدید و دارای کد ملی ثبت شده در آن باشد در غیر این صورت باید حتماً کارت ملی خود را همراه خود داشته باشند و همچنین امکان این را دارند که به دفاتر ثبت احوال در استان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر مراجعه کرده و نسبت به تعویض شناسنامه قدیمی خود یا صدور کارت ملی اقدام کنند.

او عنوان کرد: کلیه هماهنگی‌ها جهت اعمال نظارت موثر و قانونی بر انتخابات و برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با تشکیل هیئت‌های نظارت استانی، شهرستانی و بخش‌ها در کنار به کارگیری بیش از ۲۵۰۰ ناظر امین و آموزش دیده در سراسر استان در دستور کار است. 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تاکید جدی به همکاران و مسئولین امر در بحث انتخابات داریم که طبق قانون پیش بروند و به گونه‌ای کار و امور انتخابات را به خصوص در زمان تبلیغات نامزد‌ها پیش ببرند که برای مردم شائبهه‌ای پیش نیاید و اصل بی‌طرفی به طور کامل رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.