نگاهی به گیشه؛

سینما بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروخت

سینما‌های سراسر کشور در هفته گذشته شاهد صدرنشینی کمدی‌ها همراه با یک ژانر درام تاریخی شدند و بیش از ۵۰ میلیارد تومان فروختند.

سینمای ایران در هفته گذشته مجددا شاهد صدر نشینی چهار کمدی به همراه یک ژانر درام تاریخی شد؛ از این رو سینما‌های سراسر کشور در مجموع میزبان ۹۳۴ هزار مخاطب در ۲۱  هزار سانس بود که توانست ۵۰ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان فروش داشته باشد.

کمدی «تگزاس ۳» ,صدر نشین بهار گیشه سینما

«تگزاس ۳» به تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی که اکران خود را از ۸ خرداد آغاز کرد این هفته با ۵۴۶ هزار بلیط به ارزش ۲۹  میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان توانست در رتبه اول فروش گیشه صدرنشین شود.

داستان این فیلم کمدی  بر اساس پوستر طراحی شده  روایتگر ماجرای مجسمه‌های حاوی کوکائین در قسمت قبلی است.... تگزاس ۳ داستان دنباله‌دار شخصیت‌های اصلی فیلم که در قسمت اول در کشور برزیل آغاز شد و در قسمت دوم رهسپار وطن شدند و حالا دردسر‌های جدیدی را در قسمت سوم درست کرده است.

ابتدا قرار بود تگزاس ۳ روز دوم خرداد در سینما‌های سراسر کشور اکران شود، اما با توجه به اعلام شهادت شهدای خدمت‏, عزای عمومی‏ عقب افتادن امتحانات سراسری و شرایط خاص کشور، اکران این فیلم هم به تعویق افتاده است.

سام درخشانی (در نقش ساسان کریمی)، پژمان جمشیدی (در نقش بهرام کشکولی)، گابریلا پتری (در نقش آلیس کریمی)، سید جواد هاشمی (در نقش پلیس)، نعیمه نظام‌دوست، سام نوری، سیاوش چراغی پور، ساعد هدایتی، محمدجواد جعفر پور، آدریانو تولوزا، داوود شیرعلی، حامد وکیلی و با هنرمندی مهدی هاشمی (در نقش بابک کشکولی) و ژاله صامتی (در نقش سوری کریمی) بازیگران «تگزاس ۳» هستند.

«خجالت نکش ۲» روایتگر جدایی دو زوج کهنسال

فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» کاری از رضا مقصودی با ژانر طنز در هفته ابتدایی فروش خود میزبان ۱۶۵ هزار مخاطب شد و توانست نه میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد.

خجالت نکش ۲ دنباله فیلم سینمایی خجالت نکش و در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ در سینما‌های ایران اکران شد.

این فیلم سینمایی روایتگر جدایی قنبر از صنم فیلمی به کارگردانی رضا مقصودی، تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی و نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو در ژانر طنز و محصول سال ۱۴۰۲ است. 

«مست عشق» درامی تاریخی  و رواتگر داستان شمس و مولانا

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۶۹ هزار بلیط به ارزش سه  میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان بفروشد و در رتبه سوم فروش گیشه قرار گیرد.

مست عشق  برشی از  زندگی مولوی و شمس تبریزی را با نقش‌آفرینی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی به تصویر کشیده است. علاوه بر هنرپیشگان ایرانی، بازیگران ترکیه‌ای از جمله بنسو سورال، هانده ارچل و ابراهیم چلیک‌کول نیز در مست عشق ایفای نقش کرده‌اند.

شایان ذکر است خبر ساخت فیلمی با موضوع شمس و مولانا به کارگردانی فتحی، در شهریور ۱۳۹۸ اعلام شد و با مشخص شدن بازیگران نقش‌های اصلی، از مهر همان سال فیلم‌برداری کلید خورد و حدود سه ماه ادامه یافت؛ بر اساس گفته کارگردان و تهیه‌کننده، اختلافات مالی سرمایه‌گذاران و نیز دنیاگیری کووید-۱۹ بخش مهمی از کار را ناتمام گذاشت. سکانس‌های باقی‌مانده سرانجام در آذر ۱۴۰۰ تکمیل و فیلم به مرحله پس‌تولید رسید.

«تمساح خونی» نخستین کارگردانی جواد عزتی

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۴۷ هزار بلیط به ارزش ۲ میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار بگیرد.

این کمدی نخستین فیلم جواد عزتی در مقام کارگردان است که در کنار عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، سعید آقاخانی، جمشید جهان‌زاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی در آن به ایفای نقش پرداخته است.

داستان فیلم حول محور دو شخصیت اصلی به نام‌های هومن (جواد عزتی) و پیمان (عباس جمشیدی‌فر) است که با دردسر بزرگی روبه‌رو شده و کمبود مالی دارند. به همین خاطر، آنها تصمیم می‌گیرند تا به قمار روی آورند.

«سال گربه» حضورب متفاوت از بهرام افشار پس از اکران کمدی «فسیل»

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۳۷ هزار بلیط به ارزش دو میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

در خلاصه داستان این کمدی آمده است که: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده... .

بهرام افشاری, سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی‌زاده، لادن ژاوه‌وند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی، حمید معصومی‌نژاد از بازیگران این کمدی پرفروش هستند.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار