معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

۱۵ قرارداد واردات ماشین آلات راهداری به کشور بسته شد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۱۵ قرارداد در استان‌های مختلف از جمله لرستان برای واردات ماشین آلات بسته شده است.

رضا اکبری روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: واردات ماشین آلات راهداری به کشور سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب و پس از آن مجوز این مهم به استان‌های مختلف و لرستان با توجه به وسعت و حجم مشکلات این منطقه داده شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ماشینی وارد نشده و اختلافاتی بین سازمان راهداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که رفع آن خارج از اداره استان‌ها و در سطح وزرات خانه‌ها است.

وی با ابراز امیدواری برای اجرای این قرارداد‌ها اضافه کرد: در صورت رفع مشکلات و اختلاف نظرها، ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری وارد کشور خواهد شد.

ایمنی شبکه راه‌های لرستان پایین است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین افزود: لرستان یک استان مولد کشاورزی، دامپروری و معدنی، دارای کریدور‌های مهم حمل و نقل از جمله ۲ محور آزادراهی و نزدیک به مرز‌های غربی است، اما ایمنی شبکه راه‌های آن پایین می‌باشد و در عین حال کار‌های بسیاری بابت بازسازی سیل ۹۸ هم باقی مانده است.

اکبری ادامه داد: ارتقای ایمنی راه‌ها، انجام امور کارشناسی با تحلیل تصادفات، توزیع به جا و مناسب اعتبارات، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و رسیدگی به رفاهیات کارکنان از جمله نیرو‌های شرکتی راهداری از اولویت‌های مهم در استان لرستان به شمار می‌رود.

ارتقای ۱۲ رتبه‌ای لرستان در ۲ سال گذشته

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز با اشاره به بازنشستگی خود گفت: پرونده مخفی در این اداره و در رابطه با خدمات خود ندارد و تمام امور در دسترس افراد ذی صلاح است.

مرتضی شیروانی با اشاره به ارتقای ۱۲ رتبه‌ای لرستان در جدول ادارات راهداری کشور در ۲ سال گذشته افزود: سال ۱۴۰۱ حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و پارسال نیز ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عقد قرارداد و حدود ۶۰ درصد این مبالغ جذب شده است.

وی با تاکید بر اینکه جابجایی نیرو‌های شرکتی در راستای ارتقای سازمان و افراد بوده است، اظهار کرد: هزار میلیارد ریال عقد قرارداد دیواره‌های ساحلی، تنقیه پنج هزار دستگاه پل، خط کشی هشت هزار کیلومتر راه، انجام ۳۰۷ کیلومتر آسفالت راه روستایی و تمهید زیرساخت‌های ۳۰۰ کیلومتر دیگر از جمله اقدامات ۲ سال گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا در این مراسم عارف امرایی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به عنوان مدیر جدید اداره کل لرستان منصوب شد.

لرستان هشت هزار کیلومتر راه دارد که حدود ۶ هزار هزار کیلومتر آن روستایی است.

برچسب ها: راهداری ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.