زاکانی در برنامه با مردم:

کسی از شهید رئیسی اختلاف ندید

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شرایط کشور خاص است و حفظ مختصات دولت شهید رئیسی ضروری است.

 علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه با مردم  اظهار کرد: ما در آستانه تجلی مجدد مردم‌سالاری دینی هستیم. امام علی (ع) فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که مختصات و جایگاه خود را بشناسد. شرایط امروز کشور سخت است و حفظ شرایط شهید رئیسی ضروری است.

شهید رئیسی در مسیر ساخت ایران پیشرفته از هیچ چیز دریغ نکرد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بعد از اصلاح قانون اساسی شرایط ما متوازن نبود تا زمانی که دولت شهید رئیسی نسبت دولت با اساس نظام اسلامی و مردم و سایر قوا را شفاف کرد.

زاکانی ادامه داد: او خادمی را انتخاب کرد و در مسیر ساخت ایران پیشرفته از هیچ چیز دریغ نکرد. در سفرهایش، محروم ترین شهرها را انتخاب می‌کرد تا از نزدیک حال مردم را ببیند. بله می‌شود در اتاق هم کشورداری کرد و این را در سالهای قبل دیدیم که در خلاء زندگی می‌کردند و مشکلات مردم را نمی‌دیدند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نسبت ایشان با سایر قوا دوستی بود. در آخرین جلسه هم به صراحت اعلام کرد که امکان ندارد کسی از من اختلاف ببیند. همه دوستان مردم ایران می‌دانستند که می‌توانند به ایشان اعتماد کنند و وی را حامی خود ببینند.

وی بیان کرد: حضور بی نظیر سران کشور‌های خارجی و اظهار محبت بی نظیر آنها نشان از جایگاه ویژه و جهت گیری‌های درستش داشت، بنابراین باید این جهت‌گیری‌ها را در انتخابات حفظ کرد.

زاکانی اظهار کرد: دولتی که ایشان تحویل گرفت با دولتی که تحویل می‌دهد، متفاوت است. اگر بگویم این سه سال از هشت سال قبل بهتر است اشتباه نگفتم و نباید شرایط قبل را فراموش کرد. ظرفیت‌های کشور باید به بهترین نحو در مسیر رشد و آبادی باشد و گره از مشکلات مردم باز شود. هر فردی که خود را در مقام انتخاب قرار داده باید دقت کند چه نکاتی را بیان میکند و چه ایده‌ها و برنامه‌هایی دارد.

مسئولین اگر جدا از مردم زندگی کنند در خلاء تصمیم‌گیری خواهند کرد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: امروز در معیشت مردم گره‌هایی وجود دارد. رئیس‌جمهور آینده باید بگوید از کجا میخواهد منابع به دست بیاورد تا زندگی مردم آرامش داشته و کشور به سمتی برود که مردم پیشرفت را ببینند. با اژد‌های فساد می‌خواهد چه کند؟ با تعارفات و لبخند نمی‌شود آن‌ها را کنار زد.

زاکانی ادامه داد: اردیبهشت ۸۰ رهبر انقلاب بیان کردند اگر کسی با فساد بخواهد مبارزه کند نعره‌ها بلند خواهد شد. پس باید برخورد قاطع باشد. باید در جهت دولت رئیسی و حفظ ارزش‌هایش باشیم. مردم عزیز صندوق کافی نیست، بلکه مردم سالاری دینی در همه ابعاد باید تجلی یابد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: برای اینکه دیوان سالاری را بشکنیم باید با رجوع به قانون اساسی بتوانیم دولت محلی را تشکیل دهیم و شهرداری‌ها را در ادامه دولت در نظر بگیریم.

دولت شهید رئیسی توانست رابطه دولت با کشورهای دیگر را متحول کند

دولت قبل معتقد بود تهران باید گران شود تا مردم بروند

وی اظهار کرد: همین مکانی که من الان هستم، خانه‌ها و پنجره‌ها را دیوار کرده بودند تا ۷۰۰ تا معتاد را نبینند، اما امروز تفرجگاه برای مردم شده است. می‌شود تهدید را به فرصت تبدیل کرد. مسکن موضوعی حیاتی است که مردم را تحت فشار گذاشته است. دولت قبل معتقد بود که تهران باید گران شود تا مردم از تهران بروند و مشکلات تهران حل شود. بله تهران گران شد، اما مردم نرفتند بلکه به حاشیه رفتند. کل ایران خود را با تهران تنظیم کرد و گران شد.

ظلم است که مسکن برای مردم رویا باشد

زاکانی ادامه داد: این ظلم است که مسکن برای مردم رویا شود و مرد خانه شرمنده باشد. ما کار بزرگی را انجام دادیم در حوزه دیون بانکی. بانکها ادعایشان این بوده که ۱۷۰ هزار میلیارد از ما طلبکار هستند. ما ۱۰ هزار میلیارد فقط دادیم که قفل نشود. از بیست سال قبل این بدهی‌ها مانده بود ما نگفتیم بیایید خودتان حل کنید. ما مسئولیت پذیر بودیم. پول برای مترو گرفته شده بود، اما پرداخت نشده بود. از این ۱۷۰ همت ۸۹ همت کاهش یافت، سخت بود، اما شد. حمل و نقل عمومی اگر حل شود ترافیک و آلودگی هوا حل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: در کارنامه ۳۳ ماهه خود خیلی چیز‌ها را ثابت کردیم. خدمت جناب رئیسی گفتیم ۴ میلیون مسکن نیاز به تسهیلات دارد. چیزی به نام بافت‌های فرسوده داریم. زلزله طبیعی است، اما می‌توان کاری کرد که جان مردم در این زمینه به خطر نیافتد. در این خصوص باید دولت تصمیماتی بگیرد. این موضوع نیاز به نوسازی دارد. با دادن تشویقات به مردم، آنها می‌توانند خودشان بسازند و مشکل مسکن و بافت‌های فرسوده را حل کنند.

امکانات کشور را باید به سمت معیشت مردم سوق دهیم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: ما سراغ فرهنگیان و دانشگاهیان رفتیم. سراغ متن جامعه رفتیم و برای کسانی که در زندگیشان آرامش می‌خواهند. این نگاهی است که می تواند مهم باشد. امکانات کشور را باید به سمت معیشت مردم سوق دهیم.

زاکانی ادامه داد: سال گذشته دولت یک میلیون تن برنج وارد کرد. ۶۰ هزار تن را دستگاه‌ها وارد کردند و الباقی را تجار. چگونه می‌شود قیمت برنج دولتی ۳۵ هزار تومان باشد، اما در بازار تا دو برابر خرید. همین تجربه را در میادین خود دیدیدم. نمی‌توان مدیریت محلی را از مدیریت ملی جدا کرد. نمی‌توان دو مسیر را برای کشور در نظر گرفت.

او گفت: امروز آنچه که در میادین توزیع می‌شود، ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازار ارزان‌تر است. چرا باید کالا‌های اساسی ما جوری باشد که واسطه‌ها قیمت را تعیین کنند؟ شب عید امسال بهترین میوه را با بهترین کیفیت با قیمتی ارزان نسبت به سال قبل به مردم دادیم.

امیدوارم بتوانیم مسیر رئیس‌جمهور شهید را ادامه دهیم

کشور  نیازمند پوست اندازی و تحول بزرگ است

زاکانی بیان کرد: در حوزه مسکن کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد. در حوزه معیشت هم کار‌های بزرگی می‌توان در کشور انجام داد. کشور ما نیازمند پوست اندازی و تحول بزرگ است. ممکن کسی بگوید این بلندپروازی است، اما اینگونه نیست.

وی بیان کرد: وقتی صحبت از برقی سازی می‌کردیم، می‌گفتند این کار شدنی نیست. ما به تولید داخل توجه کردیم، اما آن برای نیاز مردم کافی نبود. در کنار آن توجه کردیم نیاز مردم را تبدیل به فرصت کنیم که منجر به سرمایه گذاری خارجی در ایران شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: به تازگی ۱۰۰۰ دستگاه ماشین وارد چرخه خدمت شد، البته این باید بشود ۵۵ هزار تا. چرا باید نگذاریم مردم ما راحتی را حس کنند. احترام به دانشگاه، حوزه، اساتید، دانشجویان باید در رتبه اساسی باشد. باید فساد را از جلوی پا برداشت و به دانش توجه کرد.

زاکانی گفت: امیرکبیر بیش از سه سال در کشور ما در راس امور نبود، اما اسم او همیشه ماندگار است، چرا که او خود را برای دین و دنیای مردم وقف کرد. می‌شود، اما این شدن به اراده مردم متکی است. می‌توان کاری کرد مردم در حوزه سلامت درد بی پولی را نچشند. میشود کاری کرد که مردم ما خجالت زده نباشند.

وی بیان کرد: در ۳۳ ماه اخیر ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد کردیم. می‌شود کار بزرگ را در زمان کوتاه انجام داد. امروز وضع ما ناامید کننده نیست، اما می‌توانیم امید‌های زیادی خلق کنیم. این به همت تک تک مردم ایران است. امیدواریم بتوانیم مسیر رئیس جمهور شهید خود را پیگیری کنیم.

خبرنگار: فاطمه تورانلو و محمدحسین نیک‌خوی متین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
همون صندلی شهرداری هم از سرت زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حدیث از پیامبر. (ص )رحم اللَّه امرء عمل عملاً فاتقنه(1)»؛ خدا رحمت کند آن کسی را که کاری انجام دهد و آن را محکم و متقن انجام دهد؛
آخرش هم اشتباه گفتی ترجمه هم اشتباه گفتی از حضرت علی (ع)
کمی دقت کن آقای رئیس جمهور!!!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حدیث پیامبر (ص) اینه:
رحم الله امرأ عمل عملاً صالحاً فأتقنه...
شما هم ناقص گفتی‌!

اما حدیث حضرت علی‌ (ع) اینه:
رحم الله امرأ عرف قدره...
حالا بجای عرف گفت قد علم
اما معنی‌ و مفهوم حدیث رو درست گفت.

اینجا باید جمله‌ای که نوشتید رو به خودتون یادآور شد:
خدا رحمت کند آن کسی را که کاری انجام دهد و آن را محکم و متقن انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
بنده عین حدیث کپی کردم
بیشتر مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
آقای زاکانی فک کنم گرانی مسکن حرفی بیش نیس، وقتی تیغ جراحی برمیداری و یک شبه دویست درصد گران میکنی مصالح ساختمان و حقوق پرسنل ساختمان و خود زمین و پروانه و مهندس هم گران میشه، این دولت حداقل 200 برابر دولت قبلی مسکن رو گران کرده در اصل این دولت شهید رئیسی بود قیمت مسکن رو نجومی کرد، و چن تا زمین رو نمایشی و شایدم در قالب طرح دست بدنه دولت رو گرفته باشه. مردم در اصل زمین و خونه ی ندیدن.
شاید تو اندک و بسیار اندک مسیر دولت بد نبوده و رشد خیلی کوچک در بعضی مسائل داشتن ولی عملا فقر رو بصورت گسترده ای پیش بردن و همه الخصوص نخبه ها و متخصصین و سرمایه دار داشت فرار می‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
اگر در دین اسلام و قرآن حرام و حلال وجود دارد پس دریافت حقوق مبلغ 60 تا 100 میلیون تومانی مدیران و مسئولان 100 درصد فقط حرام است.
۰۸:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اگر در دین اسلام و قرآن حرام و حلال وجود دارد پس دریافت حقوق مبلغ 60 تا 100 میلیون تومانی مدیران و مسئولان 100 درصد فقط حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کارمند جز دانشگاه آزاد قشم از والدین برای انجام کارهای عادی رشوه میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
چه اصراری داری دستتونشون بدی،چهل ساله داری نونشومیخوری بست نیست‌.هرچی منتظرشدم گوشت بفرستی دم خونم نیومدی.
France
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کسی هم از شما آقای شهردار خیری ندید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
در عوض از جنابعالی با ادبیات غنی ات تا دلت بخواد دید!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
هی رئیسی رئیسی میکنه
گیرم پدر تو بود فاضل / از فضله پدر تورا چه حاصل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خیلی دلت میخواد رئیس جمهور بشی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کاندیدای پوششی دیگه جواب نمیدهد برو کنار ، مردم گول حرفهای تورو نمیخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
از شهید رئیسی مایه نگزارید از خودت بگو که خیلی سال قانون گزار بودیداین گرانی های کمر خورکن نتیجه بی توجهی مجلس نیست که شمای بزرگوار حضورداشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
مقام شهادت رو خدا مشخص میکنه نه تو
Italy
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حالا شما از خودت چی داری؟ رئیس جمهور قبلی رو خدابیامرزه تموم شد رفت دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اصلا طرز صحبت کردنش در حد یک رئیس جمهور نیست ، ماشاالله چقدر روداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
زاکانی تو اگه خودت تنها هم باشی رای نمیاری
اینقدر دروغ سر هم نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ازخودت مایه بزار نه دیگران؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
دوباره پشت شهدا قایم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتش کنه ریسی کمر سهامداران مالباخته بورس رو شکوند و نابودشون کرد و بدبخت شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
بس کنین..مثل شهید بزرگوار رئیسی هر کسی بخواد خدمت کنه نتیجش اینه که وسط راه ...
مملکت رو غیر انقلابی‌ها بدست گرفتن و نمی‌خوان رئیس جمهوری بیاد که گره باز کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چقدر بدبختیم این به خودش اجازه داده فکر کنه میتونه رئیس جمهور این مملکت بشه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۲۲:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ملت ایران دقت کنید، همه مردم شریف ایران بدانند: تمامی نامزد ها کارآمدی دارند که تایید صلاحیت شده اند، مردم شریف ایرانی که در ستاد تبلیغاتی نامزد های انتخاباتی هستند این را بدانند و آگاه باشید حق تخریب نامزد دیگری را ندارید، کلام آخر : خواهشمندیم کسانی را انتخاب کنید که از جنس مردم باشد ، و در میان مردم و در دل مردم زندگی کرده باشد و سفره ای بزرگ شده باشد که طمع و مزه تــــــورم را چشیده باشد. تمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
درباره مهاجرت افغانی به ایران هیچ صحبتی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو مملکت نداریم همه شکسته همه چاله و چوله وزیر راه و شرمساری چه میکنه با این کشور؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
از همه چیز از شهدا از دین از اولیا و معصومین از همه خرج می کنید ولی خودتان هیچی برای ارائه ندارید.
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چرا من دیدم.
با تو توی یکی از سخنرانی هایش اختلاف داشت.
کی به کیه. بهتر است ما هم مثل اینها کیلویی صحبت کنیم. والله.
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
به به ! یعنی آقای رئیسی لازم است تاییدیه تو را داشته باشد؟ با تخریب یکی دیگه سعی نکنیم خودمان را بالا بکشیم
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
آقای عبید زاکانی تو واقعا مردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
هیچکدوم از کاندیدها در قد و قامت رییس جمهوری نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
شهید رئیسی تک بود تک ،روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
آخ چقدر از این بدم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
زاکانی و قاضی زاده هاشمی کل سابقه ای که بهش ارجاع میدن همین ۳ سالی هست که صدقه سر شهید رییسی به میز و مقام رسیدن. خدا نکنه سرنوشت ما ملت دست شماها بیفته. خون اون شهید نجاتمون بده ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
یعنی تو این مملکت به این بزرگی با این همه دکتر و مهندس و پروفسور از داخل و خارج کسی نیست که حاضر به شرکت در نامزدی ریاست جمهوری بشه به جز شما شش نفری که ۴۴ساله در راس این حکومت بودید و هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ازخودت چی داری؟
Iran (Islamic Republic of)
آذربایجان
۱۹:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
باز خودت به فکر قشر متوسط ومستضعف باش،به بقیه امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
این چرا اینقدر باهوش نیست که از شعارهای کلیشه ای که همه مردم فهمیدن که فقط شعاره، دوری کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
اگر باهوش بود که بهش پست و مقام نمیدادن و شورای نگهبان هم تائیدش نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
M.m
۲۱:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ایشون شعار نداد حرف درد دل مردم گفت . اونایی که شعار میدن کسان دیگه هستند .
بعدش تمام حرف ها را در یک جسله گفته نمیشود با این وقت کم ..
اگر خوب نبود رئیسی انتخابش نمیکرد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
از خودت بگو آقای زاکانی! شهید رییسی نیاز به تایید شما ندارد. چطور شورای محترم نامزدی را که در دوره قبل پوششی عمل کرده و به نوعی بی صداقتی اش اثبات شده را تابید کرده اند خودشان دانند و خدابشان
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۲۱:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چرا چرت میگی . ایشون گفت متوجه نشدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
پوشش برای شهیدی همچون رئیسی لیاقت می خواهد که آقای زاکانی داشت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
جهانگیری هم پوششی بود
آخرین اخبار