زاکانی در میزگرد فرهنگی شبکه دو:

دختران مسئله نیستند، بلکه امید ما هستند/ در مترو حجاب‌بان‌ نداریم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حجاب‌بانی نداریم. در مترو دو دسته نگهبان داریم که یک عده امنیتی هستند و به شهرداری ربطی ندارند.  

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه ۲ سیما به سوالات کارشناسان درباره برنامه‌های خود پاسخ داد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: هسته و ایده مرکزی بنده در تمامی حوزه‌ها اجرای قانون اساسی است. در حوزه فرهنگ و اجتماع و اقتصاد مردم باید سالار و محور قرار بگیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش قوی‌ترین عنصر کابینه دولت خدمت خواهد بود

زاکانی گفت: آموزش‌وپرورش رُکنی‌ترین وزارتخانۀ دولت ما و وزیر آن قوی‌ترین عنصر کابینه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خانواده نقش مهمی در جامعه دارد، بیان کرد: خانواده باید کنش‌مندی و کنش‌گری کند که در دولت خدمت آن را پیگیری می‌کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: ایجاد یک فضای درست برای کنش‌گری دختران از مهمترین موضوعات مورد توجه ما است. من به عنوان پدری که سه دختر دارد، می‌دانم دختران چقدر مهم و شیرین هستند و چه ارزشی دارند. دختران ما مساله نیستند امید ما هستند. ما خانواده را محور می‌دانیم و در آن زن هم نقش ویژه و اصلی را دارد.

زاکانی ادامه داد: خانواده نباید دغدغه معیشت و سلامت داشته باشد که بر عهده دولت است؛ برای همه اینها برنامه داریم. خانواده محور است و باید بیشترین نقش را در جامعه داشته باشد.

اینترنت را یک موهبت می‌دانم

وی درباره فضای مجازی گفت: ما قابلیت‌های خود را نمی‌توانیم به بهترین شکل در این فضا نشان دهیم. این فضا بسیار مهم است. اینترنت و فضای مجازی را یک موهبت می‌دانم. چنین ظرفیتی می تواند برای ما یک امکان بزرگی را خلق کند.

گردشگری را برای کشور یک رکن می دانیم

زاکانی ادامه داد: گردشگری را برای کشور یک رکن می دانیم. هنر بستر مناسبت هویت بخشی این مقطع از تاریخ است و بهترین پیام برای ماندگاری پیام است. در موضوع گردشگری در سفری که به چین داشتم قراردادی را امضا کردم تا سالانه یک میلیون چینی به تهران بیایند؛ همین موضوع و اتفاق مهمی است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: میدان را باید به نخبگان داد، آن‌ها باید محور تحولات کشور باشند.

زاکانی گفت: در انقلاب اسلامی تغییر نظام سیاسی را داشتیم، اما  تغییر در اجتماع، فرهنگ و اقتصاد نداشتیم. در این ۳ حوزه مردم باید سالار و محور باشند. نکته اساسی آن است که نظامات ما با نظامات عناصر رقیب تفاوت دارد.

وی بیان کرد: در غرب نظام اقتصادی ایده محور است، اما در نگاه انقلاب اسلامی ایده مرکزی فرهنگ است و همه چیز حتی اقتصاد در این مبنا سنجیده می‌شود. در اقتصاد هم ایده اصلی بر پایه فرهنگ است.  فرهنگ اولویت قطعی است، اما اقتصاد فوریت  است. 

آزادی در چارچوب قانون پذیرفته شده است

زاکانی گفت: در حوزه آزادی هم اصل سه تکلیف دولت را تعیین کرده و هم اصل ۹ تعارض آن با استقلال و تمامیت ارضی را بیان کرده است. آزادی در چارچوب قانون پذیرفته شده است. در اصل ۸ مهم‌ترین بخش امر به معروف مردم به مسئولان و آزادی بازخواست‌کردن آن‌ها است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: آزادی به شیوه غربی، آزادی مطلوبی نیست. پشت بند این آزادی فسادهای فراوان است، نکته بعد ناظر به حوزه تنوع قومیتها و دینی در کشور است. قومها نقطه قوت کشور هستند. مذاهب در کشور ما حق دارند و در قانون اساسی هم به صراحت در این باره صحبت شده است.

زاکانی بیان کرد: بیان این نکته حکایت می‌کند ما مینیاتوری زیبا، قشنگ و طراواتی از خود داریم که مذاهب و قومیتها به بهترین نحو می‌توانند در کشور حاضر شوند. دهها سال در کردستان مسئولین می‌گفتند اذان اهل سنت پخش نشود و پس از سخن رهبری در این باره پخش شد. این یکی از اصلهای ما است که باید آن را مانند قانون اساسی اجرایی کنیم.

وی گفت: موضوع بعد صیانت از حقوق مردم است. ریاست جمهوری مجری قانون اساسی است و باید به بهترین نحو حقوق مردم را پاس بدارد. حتی مجرمین حقوق دارند و طبق اصل نه هتک حرمت مجرمین هم نباید صورت پذیرد.

ده‌ها سال اذان اهل سنت در کردستان ممنوع بود اما با دستور رهبری آزاد شد

قطع درختان را گردن من انداختند

زاکانی در پاسخ به سوال انتظامی کارشناس میزگرد فرهنگی درباره حجاب‌بان‌ها و سامانه شفافیت که چرا کمرنگ و غیرفعال شده است، گفت: ما اکنون حجاب‌بانی نداریم. سامانه شفافیت هم کمرنگ و غیرفعال نشده و ۵۵ حکم غیرشفاف به ۴ حکم تبدیل شده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: ما از شفافیت کاملا استقبال می‌کنیم و برای برخی موارد منع قانونی داشته‌ایم. عده‌ای در حق ما ظلم کردند. همانطور که در مورد خیلی چیز‌های دیگر که در حق من ظلم شده است. مثلاً قطع درختان را گردن من انداختند. 

برخی‌علاقه دارند آن چیزی که خودشان فکر می‌کنند را به ما منتسب کنند

او تاکید کرد: حجاب‌بانی نداریم. در مترو دو دسته نگهبان داریم که یک عده امنیتی هستند و به شهرداری ربطی ندارند. عده دیگر نگهبانانی هستند که انتظامات مترو هستند و لباس فرم مترو دارند و وظیفه دارند نظم و انضباط مترو را تامین کنند و مثلاً نگذارند آقایان داخل واگن خانم‌ها شوند. 

زاکانی بیان کرد: برخی آقایان علاقه دارند خلاف قانون عمل کنند که انتظامات با آن‌ها برخورد می‌کند. همچنین یک سری فعالیت‌های مردمی وجود دارد. کتاب قاعده امر به معروف و نهی منکر است که به هیچ وجه زیر مجموعه ما هم نیستند. ما از این فعالیت‌های مردمی استقبال کردیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: دختر خود بنده هم از این اقدامات ایجابی انجام می‌داد. اما برخی از عناصر هستند که لباس‌های خاصی داشتند و آرمی بر روی لباس چسبانده بودند و موضوعشان هم میدان انقلاب بود. من گفتم حق ندارند وارد مترو شوند، مگر اینکه از طریق ایجابی وارد شوند. اما برخی علاقه دارند آنچه که فکر می‌کنند را به من منتسب کنند.

زاکانی بیان کرد: مترو جایی نیست که یک عده بیایند و بخواهند خودمختاری راه بیندازند، چرا که اگر کوچک‌ترین اتفاقی بیافتد یک مسئله ملی خواهد بود؛ بنابراین ما نسبت به همه اعمال و رفتار خودمان پاسخگو هستیم.

مترو جایی نیست که در آن یک عده بخواهند خودمختاری راه بیاندازند

انتظامی در ادامه اظهار کرد: یکی از ارکان توسعه مشارکت طلبی است. در شعار همه معتقد به مردمی‌سازی هستند. اما اگر به عملکرد شما در شهرداری برگردیم. الگویی از این است که اگر شما رئیس جمهور بشوید چگونه می‌خواهید با مردم برخورد کنید؟

زاکانی پاسخ داد: شما کار من را راحت کردید و فرمودید که من با بقیه نامزد‌ها فرق دارم. بله من کشوری را اداره می‌کنم به اسم تهران. ما سال ۱۴۰۱ طرحی به عنوان من شهردارم را پایه گذاری کردیم و به مردم گفتیم پروژه انتخاب کنند. ۱۴۶۲ پروژه انتخاب شد؛ بنابراین هم مردم انتخاب و هم نظارت کردند. 

وی گفت: ما عمده این پروژه‌ها را تمام کردیم و خود مردم نظارت داشتند. در سال ۱۴۰۲،  ۸۰۰۰ میلیارد تومان را وسط آوردیم و گفتیم مردم به ما پیشنهاد بدهند که چه پروژه‌ای را پیگیری کنیم. در جمع یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر در این طرح مشارکت کردند و نظارت داشتند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در شش ماه نخست کل پروژه‌های مناطق را گفتیم تمام می‌کنیم تا مردم بدانند که صاحب اختیارند؛ بنابراین آنچه که دیگران شعار می‌دهند من عملیاتی کردم. ما ۳۵۳ محله و ۳۴۷ سرای محله داریم. شورا یاری‌هایی که آنجا بودند دیوان عدالت اداری گفت که آنجا نباشند. 

زاکانی بیان کرد: آیا شما موافقید که وقتی رئیس جمهور شدم قوانین را اجرا نکنم؟ چرا که بنده همان دستورالعمل مصوب شورای شهر را اجرا کردم و برای آنکه سیاسی نشود همین هفته گذشته خدمت آقای چمران عرض کردم که اجازه بدهید دو ماه این پروژه عقب بیافتد تا امکانی باشد که آسیبی ایجاد نشود، چرا که این امر یک ستاد محلات خواهد بود. در این ستاد هم معتمدین و مسئولین محلی نظارت دارند. سیاسی‌کاری هم نکردم.

همواره از گرفتن مسئولیت خودداری می‌کردم

اسفندیاری کارشناس برنامه ادامه داد: توسعه بی‌حساب و کتاب دیوان سالاری باعث عدم حرکت می‌شود. در زمان تصدی شما در مرکز پژوهش‌های مجلس. در حالی که در آن مرکز ۵ معاونت وجود داشته شما برای ۱۲ معاون حکم زدید آیا این احکام بر اساس ضرورتی بود؟ شما یکی از چهره‌های شاخص دانشجویی بودید. جوانی که به شما یک الگو نگاه می‌کند ممکن است دچار بدآموزی شود. جنابعالی استقرار در مسئولیت و سمت ندارید. به عنوان مثال در یک سمت خیلی کوتاه مدت ماندید و به سمت بعدی رفتید. به نظر شما این روندی که شما طی کردید الگوی خوبی برای جوانان است؟

زاکانی جواب داد: ما در مرکز پژوهش‌ها تحقیق کردیم تا تخصصی کار کنیم و ۲۱ اندیشکده را اداره کرده بودم. معاونت اقتضای دفاتر را نداشته است و ما دقاتر را به معاونت بدل کردیم که باعث شد کار تخصصی شود و آثارش هم انقدر بود که در مجلس مشخص شود. مسیر این امر و مصوبه را از طریق هیات رئیسه مشخص کردم.

وی بیان کرد: مشاور آقای رئیسی آمد و من نیز در هیات رئیسه حاضر شدم بعد از ما دوستان به گذشته بازگشتند، اما امروز به شما اطلاع میدهم که همان ترتیب را نگه داشتیم امروز با مدل ما کار پیش میرود و یک مدل طراحی شد تا مرکز پژوهشها در بسته نماند وبا نخبگان ارتباط بگیرد.

زاکانی اضافه کرد: خوب است دوستان عزیزی که این کار را کردند پاسخ دهند که چرا این اتفاق رخ داد و کاری کردند که باعث شد مقام معظم رهبری به آن گلایه کردند. در جواب سوال دوم به شما باید بگویم من همواره از مسئولیت گرفتن خودداری می کردم. من را به اجبار مسئول بسیج دانشجویی گذاشتند. در مجلس من سال اول جوان‌ترین عضو هیات رئیسه مجلس بودم و بعد دیدم گفتند طرحی که به ما دادید را خودت اجرا کن. روزی که من اعلام کردم دیگر هیات رئیسه نمی‌ایم همه من را مجبور کردند که باز گردم، اما من گفتم می‌خواهم در کف صحن کار اجرایی کنم.

خواسته آقای رئیسی شهردار شدن من بود

 وی گفت: در سال ۸۶ من داوطلب حذف از لیست بودم و هرگز مشتاق نبودم برای این کار و در نمایندگی قم هم همین پوزش را خواستم از مردم قم، اما این تصمیم آقای قالیباف و آقای رئیسی بود البته آقای قالیباف میخواستند من در دولت باشم، اما. خواسته آقای رئیسی شهردار شدن من بود. شما میدانید که ۳ سال قبل در انتخابات تصمیم گرفتم که انصراف دهم، اما یک نفر هم از من این را نخواست و کسی نمیتوانست مانع ماندن من شود.

یاوری کارشناس در ادامه میزگرد اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در آموزش و پرورش موضوع مهارت آموزی است و بازار کار هم نیاز به سزایی به مهارت اندوزی دارد. موضوع افراط و تفریط را در مهارت آموزی چگونه تعریف میکنید؟

زاکانی بیان کرد: نظام آموزش و پرورش ما یک نظام حفظ محور است که به طبع برای مهارت اندوزی نقش معلم بسیار مهم است. در نظام آموزش و عالی به بهترین شکل میتوان مهارت اندوزی را دنبال کرد. ما طرحی را در تهران دنبال میکنیم به نام هر خانه یک کارخانه. تا بتوانیم امکان اقتصادی کردن خانواده‌ها را دنبال کنیم و تمام ساز و کارهایش را هم در شهرداری فراهم کردیم؛ لذا باید هدفمند این اقدام دنبال شود. 

قالیباف نمی‌خواست من به شهرداری بروم

قبلا شهرداری قلک بود، ولی الان به دیگران هم کمک می‌کنیم

انتظامی گفت: بودجه فرهنگی و اجتماعی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان بود که در حوزه فرهنگ بیشتر اقدامات مناسکی انجام شده است. درباره روزنامه همشهری برخی از نامزد‌های ریاست جمهوری میگویند که این روزنامه قانون انتخابات را رعایت نمیکند، همچنین کل مدیرانی که در دوره شما خانم‌های مدیر در شهرداری تهران کمتر شده است.

زاکانی پاسخ داد: ما درآمد‌هایمان رشد داشته است، برعکس شهردار قبل که از بانک قرض کرد ما بدهی‌های خود را نیز دادیم. بودجه فرهنگی ما حدود ده درصد بودجه شهرداری است و بالغ بر ۴۰ درصد در حوزه حمل و نقل بوده است. توجه به زیرساخت‌ها مهم است. 

نامزد انتخابات ادامه داد: شما دیدید که برگزاری جشنها هم برای مردم مفید بود. ما فیلم و انیمیشن هم می‌سازیم. قبلا شهرداری قلک بود ولی الان به دیگران هم کمک می‌کنیم. ادعایی درباره روزنامه همشهری کردید که باید اعلام کنید. دوره اصلاح طلبان حدود ۶ درصد مدیران زن بود، اما الان ده درصد شده و این افتخار ماست.

کارشناس برنامه سوال کرد پزشکان ما آموزش عالی درست کرده اند که این یک موضوع بی سابقه در دنیا است و این در تعارض منافع است، زیرا در سهمیه و تعرفه و... موضوع ذینفع ایجاد می‌شود. شما برای رفع این تعارضات چه خواهید کرد؟

زاکانی پاسخ داد: بنده یک پزشکم و افتخار میکنم که خادم مردم هستم. اتفاقا من سیستم انگلیس را از نزدیک دیده ام و حرف درستی است که ما نیاز نداریم  پزشک حتما باید مسئول باشد بلکه بستگی به شایستگی دارد.

وی ادامه داد:  پزشکان و پرستاران ما بیشترین زحمت را میکشند و باید به آنها توجه داشت و تعارض منافع را از بین برد. برخی از وزرا وقتی از یک صنف بودند تعرفه‌ها به ان سمت رفته که اشتباه است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد:  بنده هرجا که بودم، سعی کردم  مردم بهترین خدمت را دریافت کنند. ظرفیت‌های پزشکی یک ویژگی است که باید با یک کار کارشناسی دقیق شویم و نباید عدد و رقم را گونه‌ای اعلام کنند که دانشگاه‌های ما کشش نداشته باشند.

زاکانی اظهار کرد: ناظر به موضوع آموزش اتفافا سازمان بهداشت جهانی این جنس کار را امتیاز ایران دانسته است بله در برخی کشور‌ها سیستم اموزش عالی و اموزش و پرورش با هم یکپارچه اند، اما در ایران این وضعیت حاکم نیست.

نادعلی بیان کرد: زاکانی قویا به مردم سالاری دینی و مردمی سازی حاکمیت خصوصا در امر فرهنگی اعتقاد دارند. او قویا در امر فرهنگ و اجتماعی به فناوری همه با هم بودن اعتقاد دارد. در میهمانی غدیر دیدیم که دستگاه‌های مختلف در کنار هم به میدان آمدند. در شورا اگرچه دیدگاه‌ها مختلفند، اما همه دیدگاه دکتر را قبول دارند.

زاکانی در پایان گفت: مردم عزیز فصل دو و فصل سه قانون اساسی بر زمین مانده است. اگر انتخاب شوم حق شما را ادا خواهم کرد . قانون اساسی را در حق شما اجرا خواهم کرد که یک موهبت بزرگ در آبادانی است.

خبرنگاران: محمدحسین نیک‌خوی‌متین، فاطمه سیدی و فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
کافی شاپ های اصفهان شده مرکز فساد اخلاقی همه را پلمب کنید و جریمه سنگین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا ف
۱۵:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
با سلام، راهکارهای مطرح شده در زمینه اقتصاد توسط دکتر زاکانی، درست و منطقی است. از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز نظرات صائبی دارند. به لحاظ سیاسی نیز نزدیکترین فرد به سداد و اصول نظام، به نظر می‌رسند. با انتخاب ایشان، رفاه اقتصادی، بیشتر حاصل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اتفاقا بزرگترین مسئله کائنات همین دختران که اگه ولشون کنی هم خودشونو بدبخت میکنن هم پسرا رو و هم پدرا و برادرا رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اتفاقا دخترا رو اگه ولشون کنی مسئله خیلی خیلی جدی هم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
حجاب بان ها هم شدن مثل لباس شخصی‌ها!!!
همه جا حضور دارند ولی هیچ نهاد و ارگانی مسؤلیت آنها را قبول نمیکنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
عملکرد دکتر زاکانی در بحث برقی کردن تاکسی‌ها و مترو تهران بنظر می رسد خوب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
زن = گل زیبا ولی با خارهای خیلی بلند و تیز و خطرناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
گردشگری زیر ساخت می‌خواهد که ما نداریم. هتل ، جاده ، فرودگاه ، هواپیمای درجه ۱ ، ارتباطات مالی با بانک‌های جهانی و ... الکی شعار نده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
شما با مدیریت ضعیفتون تهران رو به بدترین وضع تو چند وقت اخیر انداختین
متاسفم برای شهرم که شهرداری چون شما بی کفایت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
با کلمات بازی می‌کند یعنی چه که حجاب بان نداریم مأمور امنیتی داریم و به شهرداری مربوط نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جناب ذاکانی،شهر تهران بزرگتره یا کل ایران ؟
جزئی تر سوال کنم برای گرفتن حداکثر تراکم ۶۰درصد در طبقه ششم یک ساختمان تجمیعی ،یا گسترش تجاری،یا اخذ مجوز درب دوم پارکینگ در بر های زیر ۱۵متر؛قانون شهرداری حاکم بوده تا الان یا رشوه های کلان ؟؟
هر وقت توانستید یه شهر رو از فساد پاک کنید کشور رو هم می تونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
این موضوعات به رییس جمهور مربوط نمیشه شما وقتی وظایف خودتو نمیدونی چجوری میخوای کشورو بچرخونی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
باران آذری
۲۳:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چرا پزشکان ک چندین سال بودجه بیت المالی وصرف پزشک شدن میشه تا حد جراح!!

ب طرف مشاغل دیگه روی می اورند؟
بخصوص پست مدیریتی حتی در حد شهردار ! وزیر ! رییس جمهور!

شغل مقدس پزشکی اونم با بودجه ملی خدمت ب بیماران هس

شهریار شاعر ما روحش شاد پزشکی میخوند چون عاشق و شاعر شدن پزشکی و رها کرد و حداقل جاشو داد ب یک داوطلب پزشی دیگه و بودجه ملی و هزینه نکرد

و همچین چگوار غیر مسلمان هم اینکار و کرد پزشکی و رها کرد مبارز و قهرمان ملی و سیاستمدار شد

شماها چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
میفرمایند من مسئول قطع درختان نیستم، حتما بابای من مسئوله!!!
قضیه کی بود کی بود من نبودمه.
خدا بیامرز آقای رئیسی ایشونو و محسن رضایی و قاضی زاده رو که ادعای ریاست جمهوری داشتن آورد سرکار تا مردم ببینن که فقط وعده وعید هستن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
در مورد واردات اتوبوس های برقی از چین توضیح بدهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
شکر حق تنها مشکل ما حجاب است که آنهم بزودی تازه و روشن گردد دیگر ملالی نداریم جز دوری دیدار روی شما در پای صندوق رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
موقع انتخابات ملت عزیز و شریف و جان دل میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
نفرات اول تا ششم به احتمال ۹۰ درصد
۱_پزشکیان
۲_قالیباف
۳_جلیلی
۴_زاکی جون
۵_هاشمی
۶_پورمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۲:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
یعنی واقعا از روحانی عبرت نگرفتید که می خواید به پزشکیان رای بدید این اقا دقیقا برنامش چیه که اینجوری فدایش شدید امثال این اقارو می اورید روی کار
بعد که دوستان اصلاح طلب شما به مملکت گند می زنن بقیه رو متهم می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
آقای زاکانی یا داخل کشور نیستی یا بین مردم نیستی که اصلا از هیچی اطلاع نداری
Iran (Islamic Republic of)
هفت و چهار
۲۲:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ما بختیاری های اصیل از دکتر پزشکیان حمایت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
تنها معضل این ملت شماها هستید که هر روز باید توی یه پست جدید با بی کفایتی شما کنار بیایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چگونه می توانید جلوی واردات بی رویه نهاده های دامی حتی در زمان خودکفایی بگیرید،چون پشت هریک از صاحبان کالا یک سلطان که وصل به برخی ...آقایان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
yjc احتمالا این کامنتم تایید نکنی ولی میگم
امروز دختران دهه هشتادی ایران همه شدن طرفدار بی تی اس و چینگ چانگ چونگ ها و دیوانه شدن
یعنی از دخترای دهه هشتادی بی تربیت تر بی فرهنگ تر خل چل تر بیسوادتر تو دنیا نیست با ۱۵۰ تا مشکل روانی
اموزش پرورش باید یک فکری کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
اسفالت بزرگراه ازادگان رو سه سالی هست نتونستی ترمیم کنی اونوقت میخوای مشکل مسکن رو حل کنی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
این آقا نبود میگفت بی حجاب ها رو مترو ره نمیدیم؟!!!!
Austria
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
حواستون هست که الان مملکت نه رئیس جمهور داره نه رئیس مجلس نه شهردار نه وزیر خارجه؟ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
اصلا بود ونبودرییس جمهوریکیست،رییس جمهورمیخوایم چه کار،شکرکیلو پنجاه هزارتومن،باورت میشه،امروزعیدقربونه،اصلا نشانی ازعید در جامعه میبینید،گوشت کیلوهشتصدتومن کی قربونی میکشه،یادش بخیرقبل انقلاب چقدرنذری در خونه ها میدادن،چی می‌خواستیم چی شد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
آقای زاکانی شما برنامتون اینه که ما حجاب بان تو مترو نداریم هرکسی میاد از برنانه ها و ایده های اقتصادی خود در آینده صحبت میکنه شما گیر دادین به حجاب بان الان دختران ما روسری بپوشن یا حجاب درست کنن وضعیت اقتصادی مملکت حل میشه بدبختی ما اینه امثال شماها میخاین آینده یمارو بسازین ما اقتصادمون نابدده این همه منابع زیر زمینی داریم اما هیچ تاثیری رو اقتصادمون نداره اومدین با مالیات و بالا پایین کردن دلار کسری بودجه رو میگیرین اونم اضافیشو معلوم نیس چکار میکنین قطعا با همین روش مالیات ستانی باید حداقل اقتصاد کشور رو به رشد بشه که روز به روز بدتر میشه اگر قدرتی داشتم هر فردی رو با تخصصی داره تو جایگاه خودش مینشوندم تا پیشرفت رو میدیدن مگه میشه یه ملوان جای ناخدا بره کشتی برونه هر کسی رو واسه کاری ساختن اصلا چرا هیچ کس سر جای خودش نیست دست از این قدرتنمایی ها بردارین بجاش بفکر این مردم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
آقا مسلمونا بخدا ما چهار کیلومتر آسفالت سالم تو جاده های مملکت نداریم همه شکسته و چاله و چوله است و مردم بیچاره هر روز دارند ضرر و خسارت این وضع را با جان و مال خودشون پرداخت می کنند چرا کسی نیست این وزیر راه و شرمساری را بخاطر این وضع جاده های مملکت استیضاح کنه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
شما این نظرو تو هر گزارشی داری میدی یه پیشنهاد دارم واست صبر کن رئیس جمهور مشخص بشه بعد مستقیم بهش نامه بزن خسته شدی آنقدر نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
فقط یک کلمه . خودتی جناب زاکانی عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
MM
۲۰:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
نمفهم چرا کسانی که نظر بخود میزارند شما که نمیخواد رای بدین اینجا نظر ندین . کسی از شما نظر نخواست . برین همان زندگی بخود خودتان را بکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اونایی که رای میدن باعث بدبختی همه مردم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
از نظر شما ایران فقط تهران است که آنرا هم نجویده قورت داده اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
یه مشت اتباع کولی صفت و سلفی تکفیری را جمع کرده اید داخل کشور چه سودی دارد از جیب مردم کشور کم می کنید تو شکمشان می ریزید !!!!!!!!

در عوض جوان تحصیل کرده بیکار می باشد به ناچار ترک کشور می کند

در زیر مجموعه مدیریت تان داخل شهرداری چقدر اتباع جذب کرده اید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
دروغ که استخون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
فعلا حجاب بان نداریم.الزایمر که نداریم اقای زاکانی.تو چند روز پیش حجاب بان تو مترو هم پر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
شما همه چی رو تبدیل به معضل کردید‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
بالاترین آمار قطع درختان شهری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
خودمختار همه جا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
میادین تره بارزیرنظرشهرداری هرروز افزایش قیمت داره،کمترشعاربده،بخدااینکاره نیستی.
Ireland
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
قوی ترین وزیر آموزش و پرورش نجفی با رای منفی زشت تو از وزارت باز ماند .
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۲۰:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
کار شما این شده که هی بیاین اینجا لجن پراکنی کنید نمیخواهی رای بدی ساکت شو برو کنار ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مثل اینکه خیلی چیزها یادت رفته این حرف رو می زنی!! آقای زاکانی خیلی سواد دارند و اهل عمل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
پوتین
۱۹:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
وقتی دخترا رو با مشت و لگد داخل ون میکنید، امیدتان نیستند،،،؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
به پلیس آمریکا نمی رسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
زن باید حجابش را رعایت کند تا بازیچه حیوان صفتان حرامزاد نشود
Iran (Islamic Republic of)
د
۰۹:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
نباید علیه دختران و زنان بی حجاب هیچ کاری انجام داد قانون زندگی و آفرینش بهترین و دقیقترین قانون علیه هر متمرد و نافرمانی هست و او را ادب می کند و نیاز به دخالت نیست دیرو زود دارد اما سوخت و سوز ندارد مگر می توان قوانین الهی را را به تمسخر گرفت مگر اینکه مایه عبرت شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
آقای زاکانی حالا شما نیامدی آموزش و پرورش را بدبخت بیچاره کنی شما هم بیا همه راغرق درماتم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
قوی ترین آدمها تو سیستم ایران بیاند
به درد نخور میشند.
آخرین اخبار