حسینی:

شیراز به لحاظ موقعیت می‌تواند الگو باشد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر‌ها در این کلان‌شهر گفت: شیراز به لحاظ موقعیت، یک ویژه شهری است که می‌تواند موضوع مطالعه و الگو باشد.

سید ابراهیم حسینی در هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر‌ها در شیراز با بیان اینکه امید است رفتار ما آیینه تمام‌نمای مردم خوب شیراز باشد، گفت: شیراز به لحاظ موقعیت، یک ویژه شهری است که می‌تواند موضوع مطالعه و الگو باشد.

او ادامه داد: مطالعه بافت تاریخی شهر شیراز نشان می‌دهد که آیا بین شهرسازی و معماری و اندیشه دینی و غیردینی انسان‌ها ارتباطی وجود دارد یا نه؟ و آیا ارتباطی بین میهمان نوازی شیرازی‌ها با معماری در سطح شهر برقرار است؟ آیا بین خوش ذوقی مردم شیراز با گنبد‌های فیروزه‌ای ارتباطی هست؟ آیا پشت آیینه‌کاری‌های حرم شاهچراغ (ع) و کاشی‌های هفت رنگ و یا معماری‌های خاص حافظیه و سعدیه ارتباطی با اندیشه‌ها وجود دارد؟

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شیراز یک امام جمعه ارزشمند صاحب مطالعات صدرایی دارد که اثبات می‌کند بدون اندیشه، معماری فعلی امکان نداشته است.

او همچنین ساخت پنج دری و هفت دری‌های ویژه شیرازی‌ها حاصل خوش خلقی مردم شیراز ذکر و پیشنهاد کرد: در راستای تقویت ارتباط بین شهرها، بخشی از این اجلاس به پشتوانه‌های فکری شهرسازی و معماری قدیم و جدید اختصاص داده شود.

حسینی همچنین در خاتمه سخنانش با دعوت از مردم در انتخابات پیش رو، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، فرصت بهتر برای پیشرفت و تعالی کشور و نظام جمهوری اسلامی را ایجاد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار