برداشت رزماری از بیش از ۳ هزار مترمربع از مزارع کازرون

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون از برداشت گیاه دارویی رزماری از بیش از ۳ هزار مترمربع از مزارع در بخش خشت و کنارتخته این شهرستان خبر داد.  

صابر پرویزی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کازرون اظهار کرد: گیاه دارویی رز ماری در اواخر آبان ماه در سطح ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرستان کازرون بخش خشت و کنارتخته روستای پیر مهلت کشت شده است و اواسط خرداد ماه نخستین برداشت آن انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مساحت کشت شده در برداشت اول تناژی معادل یک تن در هکتار برداشت شد که با توسعه ریشه و رشد بیشتر گیاه در برداشت‌های بعدی به حدود ۵ تن در هکتار افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: برگ گیاه رزماری به دلیل سوزنی و خشبی بودن و بالطبع کاهش میزان تبخیر و تعرق به منظور تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی، با هدف افزایش بهره وری از منابع آبی گزینه مناسبی است. 

پرویزی افزود: رزماری  گیاهی چندساله، همیشه سبز با برگ‌های سوزنی و از خانواده نعنائیان است.

این گیاه در اکثر شرایط قابلیت رشد و پرورش دارد، اما در خاک‌هایی با بافت متوسط و زهکشی مناسب و اقلیم نیمه گرمسیری بهترین عملکرد را دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه این گیاه در صنعت آرایشی بهداشتی کاربرد فراوانی دارد، گفت: رزماری در درمان بیماری‌های مختلف از جمله گوارشی، عفونت‌ها، التهاب‌ها و بهبود سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.