امام جمعه قزوین:

توسعه کشاورزی دشت قزوین دغدغه ملی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: توسعه کشاورزی و باغداری دشت قزوین دغدغه ملی است و برای بیابانی نشدن این دشت قزوین باید با جدیت پای کار بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: توسعه کیفی و کمی کشاورزی و باغداری در دشت قزوین بسیار حیاتی، سرنوشت ساز و دغدغه ملی است.

وی افزود: به این موضوع به صورت استانی نگاه نمی‌شود، اینکه می‌گوییم ملی برای این است که اگر دشت قزوین به هر دلیلی آسیب ببیند، این روستایی که در دشت قزوین ساکن است، راهی تهران و کرج می‌شود، اگر دشت قزوین آباد باشد، هم می‌تواند غذای مردمان خودش را تأمین کند، هم می‌تواند سفره غذایی تهران و جا‌های دیگر را تأمین کند، دشت قزوین چنین استعدادی دارد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر آب، کشاورزی، باغ و درخت در دشت قزوین باشد، خاک دشت هم حفظ می‌شود، در غیر این صورت، خاک دشت قزوین تبدیل به ریزگرد خواهد شد و استان‌های همجوار به ویژه پایتخت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین باید برای بیابانی نشدن دشت بسیار تلاش کرد و با جدیت پای کار بود.

امام جمعه قزوین گفت: مسئله حائز اهمیت دیگر، کشاورزی دانش‌بنیان با مشارکت مردم است، رهبر حکیم انقلاب بسیار بر این معنی تأکید داشته و دارند.

وی بیان کرد: در ایام قدیم در روستا‌ها درب هر خانه‌ای را که باز می‌کردیم صدای مرغ، خروس، گاو و گوسفند شنیده می‌شد، در گوشه و کنار همان خانه باغچه بود، در حیاط خانه محصولات مورد نیاز خود را می‌کاشتند و همیشه ماست و دوغ محلی تأمین بود، اما امروز این شرایط تغییر کرده و زندگی‌ها شبیه زندگی شهری شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اینهمه محصولات روستایی و مشارکت مردم در تولید کجا رفت؟ اگر می‌توانیم بیاییم چاره‌ای بیندیشیم، هیچ چیزی جای اینها را نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: همیشه همه مردم خواستار و طالب دوغ و ماست روستا بوده و هستند، اما امروز می‌بینیم که خود به خود دوغ و ماست شرکتی سر سفره روستاییان است، چه شد که کار روستا‌ها به اینجا کشید؟

وی گفت: الموت یک گوشه‌ای از فرصت کشاورزی، کشت و کار و منابع طبیعی ماست، پیش از این الموت گوشت تهران را تأمین می‌کرد، امروز چقدر وضعیت تغییر کرده است، اینها یعنی ما مشارکت مردم را حذف کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار