حسنی مطرح کرد؛

حریم دریاچه سد درودزن باید مشخص شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت از ضرورت تعیین حریم دریاچه سد درودزن و جلوگیری از ورود سموم کشاورزی به آب دریاچه خبر داد.

یوسف حسنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت در اولین نشست کارگروه ساماندهی فاضلاب در شهرستان مرودشت با اشاره به ضرورت تعیین حریم دریاچه سد درودزن و جلوگیری از ورود سموم کشاورزی به آب دریاچه، اظهار کرد: این موضوع بسیار مهمی است که از سوی همه اعضای کارگروه مورد تاکید قرار گرفت.

او با بیان اینکه حریم دریاچه مربوط به آب آشامیدنی سد درودزن توسط امور منابع آب شهرستان و آب منطقه‌ای استان باید مشخص شود، ادامه داد: این موضوع جهت نظارت بهینه به دبیرخانه کارگروه اعلام می‌شود.

حسنی افزود: آموزش کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی و جلوگیری از مصرف سموم ممنوعه برای کشاورزان اطراف دریاچه توسط اداره جهاد کشاورزی نیز از دیگر مباحثی است که مورد تاکید است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تجاوز اراضی کشاورزی به حریم رودخانه‌ها و کشت و کار در مجاورت آب‌ها و سد‌ها به ویژه در منطقه کامفیروز و محدوده سد درودزن احتمال آلودگی آب و خاک را افزایش می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت نسبت به ورود سموم کشاورزی و آفت کش‌ها و همچنین ورود پساب کود‌های شیمیایی از مزارع به حریم رودخانه‌ها و سد‌ها هشدار داد و گفت: بسیار دیده شده که در مناطقی از استان فارس که کشاورزی رونق بیشتری دارد عملا به حریم رود‌ها و دریاچه‌ها تجاوز می‌شود و سموم کشاورزی مستقیم وارد محدوده‌ای می‌شود که آب آشامیدنی مردم از آن تامین می‌شود.

حسنی بیان کرد: دراین کارگروه بر تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهری و پیگیری لازم توسط اداره آبفا از طریق استان و ساماندهی تانکر‌های فاضلاب شهری تاکید و مقرر شد در صورت حاصل نشدن نتیجه جهت ساماندهی فاضلاب‌های شهری از طریق مراجع قضایی اقدام قانونی صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه موضوع فاضلاب و ساماندهی آن در شهرستان در امسال با جدیت پیگیری خواهد شد تصریح کرد: اراده مسئولان محیط زیست و عزم مدیران شهرستان بر این است که امسال موضوع مدیریت فاضلاب در این شهرستان به صورتی کارشناسی و اساسی اعمال شود و امید است با هم افزایی مدیران و کارشناسان و تعامل بین دستگاهی به این مهم دست یابیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.