شهرداری قم علاقه‌ای برای تیم داری در لیگ برتر فوتسال ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت:هیچ‌کدام از شهرداری‌های کلان شهر‌های کشور باشگاه داری نمی‌کنند و شهرداری قم نیز تمایل ندارد یک تیم لیگ برتری و حرفه‌ای (آناصنعت قم) را وابسته به خود کند و آن را به مصلحت ورزش حرفه‌ای استان نمی‌داند.

روح‌الله امراللهی ، با تاکید بر برنامه مجموعه شورای شهر و شهرداری در حمایت از تنها باشگاه لیگ برتری فوتسال قم، گفت: از آنجایی که بودجه نهاد‌های عمومی مانند شهرداری طی سال‌های مختلف دچار نوسان است و از طرفی باشگاه‌داری نیز توسط مدیران آن با نگاه سلیقه‌ای دنبال می‌شود، محل تامل دارد.

او ادامه داد: رسالت شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و خدمات رسان با باشگاه داری تعارض اجتماعی دارد که در بلندمدت می‌تواند محل چالش شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: متوسط هزینه کرد باشگاه‌های فوتسال در لیگ برتر بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان است که رقم بالایی است و نحوه مدیریت و هزینه کرد آن نیز با نهادی مانند مدیریت شهری متفاوت است.

امراللهی بیان کرد: فوتسال یکی از ورزش‌هایی است که در بین نوجوانان و جوانان قمی طرفداران زیادی دارد و تاکنون استعداد‌های زیادی را به ورزش حرفه‌ای کشور معرفی کرده است.

او ادامه داد: شهرداری با توجه به اینکه درآمد‌های خود را بصورت مستقیم از عوارض مردم کسب می‌کند نمی‌تواند باشگاه‌داری در یک رشته خاص کند و باید از همه هیات‌های ورزشی بصورت عادلانه حمایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کمک‌های شهرداری به رشته‌های ورزشی براساس اصل عدالت و ضریب نفوذ ورزش‌های مختلف در بین مردم، صورت می‌گیرد.

امراللهی توصیه کرد که باید به دنبال تقویت و توسعه ورزش همگانی باشیم و از ورزش‌های همگانی بر مبنای حوزه نفوذ آن در بین مردم، حمایت‌های جدی صورت بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  همچنین عنوان کرد: طی پنج سال گذشته هفت مجموعه ورزشی در مناطق مختلف شهری به بهره‌برداری رسیده که این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی بوده است.

گفتنی است مجموعه آنا صنعت پاسارگاد استان قم فروردین ماه امسال طی نامه‌ای رسمی کناره‌گیری خود از ادامه تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال را اعلام کرد.

آنا صنعت قم در پایان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال کشور از ۲۶ بازی خود با ۱۰ برد، هشت مساوی، هشت باخت و کسب ۳۸ امتیاز در رده ششم جدول ۱۴ تیمی لیگ برتر فوتسال قرار گرفت.

برچسب ها: فوتسال قم ، لیگ برتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار