مدارس چهارمحال و بختیاری مهیای اسکان میهمانان تابستانی

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی برای اسکان مهمانان تابستانی در مدارس استان انجام شده است و پذیرش مهمانان از دوم تیرماه در مدارس استان آغاز می‌شود.

امین سلیمانی اظهار داشت: ۲۱ پایگاه تابستانی در ۱۷ منطقه آموزشی استان برای اسکان مسافران فعال شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ هزار نفر در مدارس استان اسکان داده شوند.

وی افزود: پارسال سه هزار و ۷۱۱ خانوار با جمعیت ۳۶ هزار خانوار در تابستان و ایام عید امسال نیز یک‌هزار و ۳۹۷ خانوار با جمعیت بیش از هشت‌هزار و ۸۰۰ نفر در مدارس استان اسکان داده شدند.

سلیمانی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان، گفت: سال تحصیلی جدید هزار و ۱۰۰ معلم بازنشسته می‌شود که بیشترین آمار بازنشستگی در ناحیه دو شهرکرد و بروجن است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: امسال با شیب تند بازنشستگی مواجه هستیم و باید برای تامین نیروی مورد نیاز از ظرفیت همکاران بازنشسته بر اساس ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری استفاده شود.

به گفته سلیمانی، پارسال هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته شدند و باید برای جبران کمبود نیروی انسانی از ظرفیت این نیرو‌ها در قالب حق‌التدریس استفاده کرد که با ۲ برابر شدن نرخ حق‌التدریس بخشی از کمبود‌ها جبران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح مسکن فرهنگیان احداث ۵۲۴ واحد مسکن در حال ساخت است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن به پیمانکاران انجام شده است و بحث مسکن فرهنگیان استان تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار