واکسیناسیون ۱۷۰۰ راس دام سبک در روستای پای سیب بخش چترود

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: واکسیناسیون ۱۷۰۰ راس دام سبک در روستای پای سیب چترود در قالب اردوی جهادی انجام شد.

محمود زین الدینی گفت: در اردوی جهادی روستای پای سیب همچنین علاوه بر واکسیناسیون دام‌های سبک، واکسیناسیون ۲۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری و سمپاشی ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع جایگاه دام برای پیشگیری از بیماری‌های انگلی و ۴۰۰ مورد ویزیت و آموزش چهره به چهره به دامداران انجام شد.

وی تصریح کرد: اردوی‌های جهادی دامپزشکی با هدف جهاد تبیین، جهاد خدمت، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک بین دام و انسان، سم پاشی دام و اماکن دامی، ویزیت و آموزش چهره به چهره به دامداران در مناطق محروم و کم برخوردار بصورت رایگان برگزار می‌شود.

زین الدینی گفت: رصد و پایش، مراقبت و انجام واکسیناسیون به موقع و مستمر می‌تواند از بروز بسیاری بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دامی جلوگیری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: وقوع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام می‌تواند خسارت‌های اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری و محصولات دامی ایجاد کند و محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به روستائیان همراه با ترویج و آموزش مسائل بهداشتی و بیماری‌های دام برای ارتقای آگاهی دامداران و افزایش سطح سلامت روستاییان با شعار همیشگی دام سالم، غذای سالم و در نهایت انسان سالم از سیاست‌های اصلی شبکه دامپزشکی می‌باشد.

زین الدینی گفت: دامداران عزیز بایستی همکاری لازم را با اکیپ‌های مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان داشته باشند و مراتب را به این شبکه با شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار