گالانت: اسرائیل و آمریکا باید به سرعت اختلافات را حل کنند

وزیر جنگ اسرائیل بر لزوم «حل و فصل اختلافات» بین تل آویو و واشنگتن تاکید کرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل، که دیروز با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دی سی ملاقات کرد، بر لزوم «حل و فصل اختلافات» بین تل آویو و واشنگتن برای ایجاد یک جبهه قوی تاکید کرده است.

گالانت در پستی در ایکس نوشت: «در زمانی که چشمان دشمنان و دوستان ما معطوف به روابط (رژیم) اسرائیل و آمریکا است، ما باید اختلافات خود را به سرعت حل کنیم. "

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه با آموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در امور انرژی و سرمایه گذاری در واشنگتن دیدار کرد و تاکید کرد که انتقال به مرحله سوم جنگ غزه بر همه جبهه‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

نتانیاهو اخیراً آمریکا را به دلیل «توقف» محموله‌های تسلیحات مورد انتقاد قرار داده است، ادعایی که ایالات متحده آن را رد می‌کند و می‌گوید متوجه نمی‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته گذشته نیز به طور علنی به انتقاد از آمریکا پرداخت و گفت: «غیرقابل تصور است که دولت بایدن سلاح و مهمات را از (رژیم) اسرائیل دریغ کرده باشد». این اظهارات واکنش کاخ سفید را در پی داشت. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «تنها یک محموله تسلیحات از زمان آغاز جنگ متوقف شده است، در حالی که میلیارد‌ها دلار سلاح بدون مانع به اسرائیل سرازیر شده است. ما واقعاً نمی‌دانیم که او در مورد چه چیزی صحبت می‌کند».

پس از واکنش‌های منفی مقامات دولت آمریکا، نتانیاهو در توجیه اظهارات خود اعلام کرد: «طی چند ماه سعی کردم مخفیانه مشکل تاخیر اسلحه را با واشنگتن حل کنم، اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بود».

به نظر می‌رسد اصطکاک بین تل‌آویو و واشنگتن بر سر ارسال تسلیحات ادامه دارد. این موضوع تا اندازه‌ای جدی شده است که نشریه پولیتیکو در گزارش جدیدی به نقل از منابع مطلع اعلام کرده مقامات کاخ سفید نگران سخنرانی آتی نتانیاهو در کنگره آمریکا هستند و فکر می‌کنند او با انتقاد از بایدن در کنگره اوضاع را بدتر می‌کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار