کشاورزان ۱۲ استان هشدار بارش باران و رعدوبرق را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی و رگبار باران و رعدوبرق، احتمال خسارت به کشاورزان ۱۲ استان دور از انتظار نیست.

پروین رفیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به وقوع بارش، کشاورزان زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع و عدم انجام آبیاری را در دستور کار قرار بدهند.

به گفته او، با توجه به رخداد بارندگی، دامداران از مصرف آب باران برای دام‌ها پرهیز کنند و پرورش دهندگان عدم کوددهی به استخر‌های پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال را در دستور کار قرار دهند.

رفیعی ادامه داد: دامداران و عشایر از رفتن به ارتفاعات و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل شرایط جوی پرهیز کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی افزود: با توجه به صدور هشدار نارنجی برای ۱۲ استان کشور، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

به گفته او، شهروندان با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام بارش را در دستور کار قرار دهند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه تشدید بارش و کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل روی خواهد داد. شنبه هفته آینده نیز در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش خواهیم داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار