توزیع روزانه گوشت گرم به ۳۰۰ تن رسید

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار میزان واردات و توزیع روزانه گوشت گرم به ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن رسیده است.

منصور پوریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارد و در بازار توزیع می‌شود.

او جمعیت کنونی دام سبک کشور را ۷۵ میلیون راس و دام سنگین را ۹ تا ۱۰ میلیون راس اعلام کرد و افزود: هم اکنون جمعیت گوساله کشتار ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارراس، دام سبک قابل کشتار ۴ تا ۴.۵ میلیون راس و دام‌های سنگین وزن ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار راس است.

پوریان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، گفت: با توجه به افزایش حجم واردات، کاهش کشتار دام‌های مولد و زایش‌های مناسب زمستان و بهار تولید دام، مازاد بر نیاز کشور است که بخشی از آن باید صادر شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: برنامه مسئولان در راستای حمایت از دامداران همچون خرید حمایتی و صادرات در فصل تابستان باید انجام شود.  

او متوسط قیمت هر کیلو بره نر کشتاری را ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و گوساله را ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با گستردگی عرضه دام شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود.

پوریان گفت: قیمت کنونی هرکیلو گوشت منجمد کمتر از ۳۰۰ هزار تومان، گوشت گرم وارداتی ۳۷۰ هزار تومان و گوشت گرم داخلی ۵۷۰ هزار تومان است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۲۳:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۳
چند نکته ی خیلی مهم وجود داره! اولا در کشورهای خارجی که دام ازشون وارد میشه ذبح درست و شرعی رعایت نمیشه و نظارت رو تمام ذبح ها حرف کاملا شرم آوریه که آدم احساس تحمیق میکنه با این حرف نادرست در صورتی که موارد شرعی ذبح بسیار مهمه هم برای زجر کش نشدن دام و هم برای خارج شدن کامل روح حیوان از جسم حیوان چون چیزی که میخوریم تبدیل به بدن ما خواهد شد! و دوم این که اصلا چرا مسوولین دام رو به صورت زنده وارد نمیکنن و در کشتارگاه های مورد اطمینان و شرعی داخل کشور خودمون دام رو ذبح نمیکنن !! و مورد آخر و از همه مهمتر با این همه منابع خدادادی و بکر در این مملکت و با این همه زمین چرا خود دولت زورش میاد چند هکتار زمین اختصاص بده برای پرورش دام و گوشت گرم مورد نیاز مردم و چرا باید محتاج واردات کالای مصرفی اساسی و بسیار خطرناکی مثل گوشت باشیم! خلاصه درد و مشکلات اساسی یکی دوتا نیست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۳
گوشتای هورمونی و ییمزه
آخرین اخبار