وزیر کشور فرانسه می‌گوید در نتیجه افزایش تنش‌ها در آستانه انتخابات این کشور، برخی نامزد‌ها و فعالان سیاسی هدف حمله قرار گرفتند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انتخابات پارلمانی فرانسه با تهاجم و حملات لفظی همراه بوده و جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که ۵۱ نامزد انتخاباتی یا فعال سیاسی در جریان کارزار‌های اخیر هدف حملات قرار گرفته‌اند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنش‌ها به ویژه در آستانه دور دوم انتخابات که روز یکشنبه برگزار می‌شود افزایش یافته و ۳۰ نفر از ستیزه‌جویان که از احزاب راست افراطی و چپ افراطی بوده‌اند، دستگیر شدند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ماه گذشته فقط چند هفته مانده به میزبانی المپیک در پاریس، پارلمان را منحل کرد و اعلام کرد قرار است انتخابات زودهنگام برگزار کند. حزب «اجتماع ملی» به ریاست مارین لوپن که یک حزب راستگرای افراطی است، در دور اول انتخابات پارلمانی بیشترین میزان رای را به دست آورد و از حزب میانه‌رو امانول مکرون جلو زد. در واکنش به این رخداد، حزب «رنسانس» مکرون در روز‌های اخیر با احزاب چپ‌گرا همکاری کرده و مجموعا بیش از ۲۰۰ نامزد را از انتخابات دور دوم برداشتند تا از تقسیم آرا به نفع راست افراطی جلوگیری کنند.

در پی واهمه پلیس از افزایش خشونت‌ها در زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات، قرار است ۳۰ هزار نیروی پلیس یکشنبه شب در پاریس و مناطق اطراف آن مستقر شوند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار