نامزد ریاست جمهوری آمریکا که در دو ماه دو بار مورد سوء قصد قرار گرفت، به خبرنگار فاکس نیوز گفت که نگران جان اعضای خانواده‌ خود است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری خواه گفت پس از دو سوءقصد به جانش در دو ماه اخیر نگران خانواده اش است.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن اشاره به اینکه پس از دو سوءقصد به جانش، نگران است گفت: «من معمولا در مورد آن صحبت نمی‌کنم. اما بله، باید نگران خانواده ام باشم.»

ستاد انتخاباتی او بعداً اضافه کرد که نگرانی‌های ترامپ ناشی از «لفاظی‌های خطرناک» کامالا هریس و حزب دموکرات نیز است.

اولین حمله به ترامپ در جریان سخنرانی کمپین انتخاباتی او در پنسیلوانیا در ۱۳ ژوئیه رخ داد، ترامپ از ناحیه گوش مورد اصابت گلوله قرار گرفت، یکی از تماشاگران کشته شد و دو نفر دیگر مجروح شدند. سرویس مخفی ایالات متحده گفت که مظنون را که چندین بار به سمت صحنه شلیک کرد، از بین برده است. او روی پشت بام یک ساختمان در فاصله ۱۰۰ متری صحنه، خارج از محوطه‌ای که این مراسم برگزار می‌شد، مخفی شده بود.

دومین سوءقصد به جان ترامپ در ۱۵ سپتامبر در یک باشگاه گلف در فلوریدا رخ داد. به گفته نیرو‌های امنیتی، افسران سرویس مخفی به سمت مهاجم که در میان بوته‌ها پنهان شده بود، تیراندازی کردند. مرد متواری شد و قصد داشت با خودرو فرار کند، اما بازداشت شد. یک قبضه اسلحه AK-۴۷ با دوربین تلسکوپی، دو کوله پشتی و یک دوربین اکشن گوپرو در محل اختفای وی کشف شد.

روز قبل، معاون رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد که در ۲۳ اکتبر در شبکه CNN با ترامپ مناظره کند. با این حال، رقیب جمهوری خواه این موضوع را رد کرد. به نظر او، برای برگزاری چنین رویدادی «خیلی دیر» است، زیرا رای گیری از قبل آغاز شده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۳
خب استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۳
چرندیات ترامپ فقط برای جذب رای دهندگان و مظلوم نمایی
که استادش است..متقلب و فساد اخلاقی و اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۱ مهر ۱۴۰۳
فک کنم اون یکی گوششو هم بریدن.....
آخرین اخبار