محمدی گفت: اکنون شرایط تامین فرآورد‌ه‌های خونی حاصل از پلاسما در ایران نسبت به سایر کشور‌ها مطلوب است.

سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو روز دوشنبه در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: اساسنامه سازمان غذا و دارو سالهاست روی زمین مانده و بزودی برای طی مراحل قانونی به هیات دولت ارسال می‌شود؛ وزیر بهداشت مصمم است که این اساسنامه بر اساس تکلیف برنامه هفتم به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: صنایع دارویی ما با حداقل امکانات نسبت به کشور‌های همسایه که امکانات زیادی دارند، کار‌های بزرگی انجام می‌دهند و این برای ما در سطح منطقه افتخار آمیز است.

معاون وزیر بهداشت به برگزاری نمایشگاه ایران فراما اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه ایران فارما توانمندی‌های صنایع دارویی کشورمان را به معرض دید عموم می‌گذارد و نوعی حس اقتدار ملی تداعی می‌کند که حاصل وفاق در زنجیره تامین و تولید دارویی است.

محمدی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم افتخارات صنعت داروسازی را به درستی به دنیا نشان دهیم، افزود: برگزاری نمایشگاه ایران فارما به معرفی دستاورد‌های این صنعت به دنیا کمک زیادی می‌کند.

وی گفت: در حوزه دارو‌های بیولوژیک در دنیا مطرح هستیم و امیدواریم در حوزه سلول بافت و ژن درمانی نیز بتوانیم کار‌های ارزشمندی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه روند تولیدات دارویی حساس و دارای سخت گیری‌های زیادی است، اظهار امیدواری کرد که رسانه‌ها نیز در انعکاس اخبار دارویی بتوانند ما را همراهی کنند.

تامین و توسعه صادرات دارو از اهداف مهم برنامه هفتم

رئیس سندیکای دارو‌های منابع انسانی نیز در این نشست گفت: باید شرایط تامین و توسعه صادرات دارو در راستای برنامه هفتم به انجام برسانیم و هدف‌گذاری و رسیدن به تراز تجاری مثبت با همکاری دولت، مجلس و شرکت‌ها ضروری است.

محمد عبده زاده با اشاره به شعار نمایشگاه ایران فارما با عنوان «همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف»، تاکید کرد: صنعت داروسازی از سرمایه گذاران خارجی استقبال می‌کند و با توجه به توسعه و عمق دانش داروسازی بحث انتقال تجربیات با کشور‌های دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فضای کسب و کار در داروخانه‌ها اشباع شده است و باید جوانان را به سمت صنایع داروسازی و آرایشی و بهداشتی سوق دهیم که این امر نیازمند آموزش است.

عبده زاده از رونمایی محصولات دارویی در نمایشگاه بین المللی ایران فارما خبر داد و گفت: شرکت‌هایی مانند هند و چین به صورت توانمند در این نمایشگاه حضور دارند و می‌توانیم به جذب سرمایه در صنعت داروسازی بپردازیم.

حضور ۳۲۳ شرکت خارجی داروسازی در ایران فارما

عضو سندیکای دارو‌های منابع انسانی نیز گفت: در نمایشگاه بین المللی ایران فارما که با حضور وزیر بهداشت ۱۱ مهرماه در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح می‌شود، ۱۱ رویداد در حوزه صنعت داروسازی و صنایع وابسته و پنل‌های تخصصی و نشست‌های دانشجویی برپا می‌شود.

مهدی پیرصالحی ادامه داد: نشست‌هایی با نسل «زد» که آینده سازان داروسازی هستند نیز در حاشیه این نمایشگاه بین المللی برپا می‌شود و همچنین به بحث‌های هوش مصنوعی، دارو‌های تخصصی، شرکت‌های دانش بنیان و ... نیز پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری گروه دانشجویی با صنعت داروسازی، اظهار داشت: ۴۱۴ شرکت داخلی و ۳۲۳ شرکت و نماینده خارجی از ۲۵‌ کشور در این نمایشگاه بین المللی ایران فارما حضور دارند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار