وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: امروز هزاروصدمین کلاس درس با کمک بنیاد مستضعفان بهره‌برداری می‌شود.

آئین بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقای عدالت آموزشی با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان صبح  امروز ۲ مهر ۱۴۰۳ در اردوگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

 سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم در این مراسم با بیان این که در حوزه محرومیت زدایی وزارت آموزش و پرورش چهار محور اصلی مورد توجه قرار گرفته است؛ گفت: براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حوزه عدالت آموزشی بنیاد مستضعفان در این زمینه به فعالیت پرداخته است.

وی با بیان این که بنیاد مستضعفان در حوزه عدالت آموزشی سه محور اصلی را دنبال می‌کند؛ تصریح کرد: یکی از این  محورها مهارت آموزی  به عنوان حلقه گمشده در نظام تعلیم و تربیت است، دیگری بنیه علمی است که در کودکان مناطق محروم و مناطق برخوردار از نظر آموزش متفاوت است. سومین محور تقویت هویت اسلامی است.

وی افزود: هزاروصدمین کلاس را افتتاح می‌کنیم و و هزار و ۲۰۰  مدرسه را تجهیز می‌کنیم. امیدواریم به تدریج هوشمندسازی مدارس در کشور گسترش یابد. همچنین ۴۰۰ مدرسه دیگر نیز در دست هوشمندسازی است. ۵۰۰ کلاس دیگر نیز در کشور چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عدالت آموزشی، عدالت اجتماعی به دنبال دارد

خان محمدی، رئیس نوسازی مدارس کشور در ادامه این مراسم گفت: یکی از ماموریت‌هایی که بنیاد مستضعفان انجام داده؛ توجه به مناطق محروم با  سرانه آموزشی بسیار کم است.

وی افزود: سازمان نوسازی با کمک بنیاد علوی می‌تواند نیاز کل کشور را رفع کند. وقتی از عدالت آموزشی صحبت می‌شود یعنی درباره عدالت اجتماعی حرف می‌زنیم. 

او ادامه داد: اگر کشوری می‌خواهد پیشرفت کند باید به مدرسه توجه کند؛ در همین راستا بنیاد مستضعفان در ساخت مدرسه کمک می‌کند و به مدارس شبانه نیز توجه می‌کند.

خان محمدی گفت: بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و موسسه اسکان بیشتر از ما در مناطق حضور پیدا کرده و با احداث مدارس استاندارد به توسعه عدالت آموزشی کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار