کشور‌های جهان اقدام به اهدای واکسن آبله میمون به قاره سیاه به منظور کنترل این همه گیری کرده‌اند.

نگرانی‌های از تبدیل شدن آبله میمون به یک همه گیری جهان باعث شده است حساسیت‌ها نسبت به این بیماری در قاره سیاه افزایش یابد. با این حال، کشور‌های آفریقایی به دلیل فقر توانایی مقابله به چنین بیماری را ندارند و ناگزیر کشور‌های صنعتی جهان باید بخشی از بار مقابله با آبله میمون را به دوش بکشند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اکنون طیف گسترده‌ای کشور‌های جهان وعده داده اند طی همکاری با سازمان جهانی بهداشت به دنبال مقابله با همه گیری آبله میمون در آفریقا هستند. 

بر این اساس، سخنگوی دولت کانادا اعلام کرده است اوتاوا ۲۰۰ هزار دوز واکسن آبله میمون در اختیار کشور‌های آفریقایی قرار می‌دهد. فرانسه نیز از اختصاص یکصد هزار دوز واکسن به قاره سیاه خبر داده است. 

سخنگوی دولت آلمان نیز از اهدای یکصد هزار دوز واکسن آبله میمون از سوی برلین به کشور‌های آفریقایی از جمله کنگو خبر داد. 

سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است ژاپن که خود یکی از تولید کنندگان واکسن آبله میمون محسوب می‌شود قرار است ۳ میلیون دوز واکسن در اختیار این نهاد برای توزیع در قاره سیاه قرار دهد. 

اسپانیا معادل ۲۰ درصد از ذخایر واکسن آبله میمون خود را که معادل ۵۰۰ هزار دوز می‌شود به قاره آفریقا اختصاص داده است. آمریکا در ۲۲ اوت ۵۰ هزار دوز واکسن به کشور کنگو تحویل داد.

اتحادیه اروپا وعده داده است ۲۱۵ هزار دوز واکسن به قاره سیاه بدهد. همچنین سازمان‌ها و نهاد‌های خصوصی نیز از اختصاص ۵۰۰ هزار دوز واکسن آبله میمون به کشور‌های آفریقایی خبر داده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار