معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس عشایر و توسعه هنرستان‌های عشایری خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده در دومین روز سفر خود به استان فارس از یک مدرسه چادری عشایری در منطقه کوار بازدید کرد و در جریان آغاز سال تحصیلی و فرایند دانش‌آموزان منطقه عشایری قرار گرفت.

او در حاشیه این بازدید از تصمیم‌گیری‌های جدید برای آموزش عشایر خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش عشایر، این دو مسئله ارتقای کیفیت آموزشی مدارس عشایری و توسعه هنرستان‌های آنان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا با توجه به زیست بوم هر منطقه، شرایطی را در هنرستان‌های عشایری فراهم می‌کنیم تا دانش‌آموزان عشایری مهارت لازم جامعه عشایری را بیاموزند و در آینده بتوانند خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

حکیم‌زاده با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت توسعه عدالت و آموزش برابر، این مسائل را جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: مدارس عشایر یکی از مصادیق عدالت آموزشی هستند و از این منظر سعی کردیم توجه خاصی به این نوع مدارس داشته باشیم.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک همچنین به جایگاه استان فارس در بخش عشایر اشاره کرد و گفت: فارس خاستگاه بزرگان عشایر است و آموزش و پرورش عشایری در این استان بنا نهاده شده است.

او بیان کرد: با پویش عملکرد آموزشی سال گذشته سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی مطلوبی برای سال جدید در حوزه عشایری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار