رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف خوداتکایی در تأمین تخم مرغ مورد نیاز استان بیش‌از ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای احداث ۱۶ واحد جدید پرورش مرغ تخمگذار سرمایه گذاری می‌شود.

علیرضا دهمرده با اشاره به ۱۸ مهر روز جهانی تخم مرغ افزود: ظرفیت پولت ریزی واحد‌های مرغداری در دست اجرا در سیستان و بلوچستان ۸۴۵ هزار قطعه با تولید ۱۵ هزار و ۲۱۰ تن تخم مرغ در یک دوره پرورش است.

وی ادامه داد: هفت واحد مرغداری تخمگذار در سیستان و بلوچستان وجود دارد که سه واحد آن با ظرفیت ۵۴۰ هزار قطعه فعال و مشغول تولید است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نیاز تخم مرغ استان حدود ۳۸ هزار تن است که هم اینک ظرفیت تولید۱۲ هزار تن تخم مرغ در استان وجود دارد که با به بهره‌برداری رسیدن واحد‌های در دست اجرا این ظرفیت به بیش از ۲۷ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

ساخت ۳۲۲ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان

وی بیان کرد: ۳۲۲ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی توسط بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

دهمرده افزود: برای دستیابی به افزایش تولید با همت پرورش دهندگان مرغ گوشتی از ابتدای سالجاری تاکنون در واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان ۱۱میلیون و ۴۰۰ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: با این میزان جوجه ریزی بیش از ۲۰ هزار و ۵۲۱ تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سال گذشته ۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شده که با این میزان جوجه ریزی ۴۱ هزار تن گوشت مرغ از واحد‌های صنعتی و چهار هزار و ۵۰۰ تن از مرغداری‌ها بومی، در مجموع ۴۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در سیستان و بلوچستان و همچنین فعالسازی واحد‌های تولیدی راکد به ظرفیت‌های بالاتری در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دست یابیم و با توجه به ظرفیت مرزی بودن استان علاوه بر خودکفایی، به صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ به کشور‌های همسایه نیز دست یابیم.

برچسب ها: مرغداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار