یک نماینده پارلمان فرانسه هنگام خرید مواد مخدر صنعتی از یک نوجوان در پاریس توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

یک نماینده پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه اعتراف کرد که هنگام خرید مواد مخدر دستگیر و متعهد شده که تحت درمان قرار گیرد، که جنجال‌هایی را در طبقه سیاسی فرانسه به راه انداخت.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اندی کربرا ۳۴ ساله، نماینده حزب جناح چپ رادیکال فرانسه تسلیم‌نشدنی در پلتفرم ایکس توضیح داد که در ۱۷ اکتبر، به دلیل  در اختیار داشتن مواد مخدر دستگیر شد. او تأیید کرد که از یک پروتکل مراقبتی برای از سرگیری فعالیت پارلمانی خود پیروی خواهد کرد.

برونو روتایو، وزیر کشور فرانسه (حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه) در این خصوص در پلتفرم ایکس اظهار نظر کرد و گفت: این غیرقابل قبول است که نماینده جمهوری را در حال خرید مواد مخدر صنعتی از یک فروشنده خیابانی ببینیم. نماینده باید الگو باشد. او باید عواقبی را برای اعمال خود در نظر بگیرد.

دادستان عمومی پاریس در پاسخ به تماس خبرگزاری فرانسه، با تایید اطلاعات گزارش شده توسط مجله هفتگی Valeurs Actuelles، گفت که پلیس متوجه ارتباط بین دو نفر شد که نشان دهنده یک معامله مواد مخدر بود. نیروهای پلیس بلافاصله به سمت آنها هجوم برده در بازرسی از کربرا ۱.۳۵ گرم ماده مخدر صنعتی رایج در فرانسه را کشف کردند.

دادستان پاریس گفت که فروشنده مواد یک نوجوان بود و بخاطر همین یک گرم، ۲۰۰ یورو از نماینده فرانسوی گرفته بود. او افزود که کربرا به دلیل مصرف مواد مخدر تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است و از سویی دیگر این فروشنده نوجوان که قبلا نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر محکوم شده بود، در بازداشت موقت قرار گرفت.

اندی کربرا بازداشت نشد، اما پلیس روز بعد در یک جلسه علنی از او بازجویی کرد. این نماینده با تایید اینکه با اعتیاد خود مبارزه خواهد کرد، افزود: با مشکلات شخصی و شکنندگی روحی و روانی، دارو‌های مصنوعی مصرف کردم و از اثرات آن بر سلامتی آگاهی کامل دارم.

اندی کربرا از حمایت عمومی بسیاری از نمایندگان چپ‌گرا برخوردار شد. برنارد گاومیر، سناتور و پزشک سوسیالیست، در پلتفرم ایکس نوشت که اعتیاد بر کل جامعه، از جمله نمایندگان مجلس و وزرا تأثیر می‌گذارد. اما علاوه بر وزیر کشور فرانسه ، یک مقام محلی نیز از کربرا خواست تا استعفا دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار