رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در تصادفات جاده‌ای مهرماه در جنوب استان ۳۹ نفر کشته و ۱۱۹ نفر مجروح شدند که نسبت به مشابه سال گذشته این آمار ۱۷ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مصطفی کول زاده اظهار کرد: ۴۳ درصد علت این تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، ۳۱ درصد تجاوز و انحراف به چپ و ۲۶ درصد عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است.
وی تصریح کرد: گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان به صورت مستمر در مسیرهای ارتباطی جنوب استان درحال گشت زنی بوده و با هرگونه تخلفات حادثه ساز برخورد کرده و خودروهای متخلف توقیف سیستمی می‌شوند.
رییس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از رانندگان خواست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و انظباط ترافیکی به پلیس راه در انجام ماموریت های خود یاری رسانند.

وی بیان کرد: خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.
سرهنگ کول زاده تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار