مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مسمومیت غذایی دانش آموزان خوابگاه دخترانه "عفت" در شهرستان نیمروز صحت ندارد.

داود گلی   اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان که از روستاهای اطراف و روستای گلخانی در دبیرستان نمونه دخترانه "عفت" شهرستان نیمروز مشغول به تحصیل هستند قصد ترک خوابگاه را داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله زیاد روستای محل سکونت تا مدرسه و مشکلاتی پیش آمده‌ در گذشته همکاران تدبیر کردند که دانش آموزان در خوابگاه حضور داشته باشند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۶ نفر از دانش آموزان که قصد خروج از خوابگاه را داشتند، تمارض به تنگی نفس، استرس و تپش قلب کردند.

وی تصریح کرد: بلافاصله معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیمروز در محل حضور یافت و دانش آموزان را برای بررسی و معاینات به اورژانس منتقل کرد.

گلی بیان کرد: پزشک اورژانس پس از معاینه دانش آموزان علائم و شواهد جسمی مشاهده نکرد.

بازدید فرماندار نیمروز از آشپزخانه مرکزی و خوابگاه دبیرستان دخترانه عفت

فرماندار نیمروز، رئیس شورای آموزش و پرورش و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در بازدیدی جداگانه پیرو موضوع مسمومیت غذایی دانش آموزان خوابگاه دبیرستان "عفت"، با هدف بررسی و ارزیابی این موضوع از وضعیت فضای بهداشتی آشپزخانه مرکزی، انبار مواد غذایی، چگونگی طبخ و فرآیند آماده سازی و انتقال غذا به مدارس شبانه روزی بازدید کردند.

فرماندار و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نیمروز در ادامه در محل خوابگاه دبیرستان دخترانه "عفت" حضور یافتند و ضمن بازدید میدانی از خوابگاه‌ها، تجهیزات خوابگاهی و وضعیت بهداشتی، در گفت‌وگو با دانش آموزان و سرپرستان این خوابگاه، مواردی از قبیل کیفیت غذا، زمان و مراحل توزیع غذا را مورد ارزیابی و از نزدیک در جریان موضوع مطرح شده مسمومیت دانش آموزان قرار گرفتند.

طبق بررسی‌ها و اظهارات انجام گرفته از دانش آموزان خوابگاهی و سرپرستان وقت خوابگاه توسط مسوولان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش، مسمومیت غذایی مطرح شده در فضای مجازی صحت ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار