مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین جزئیات گازرسانی به استان، گفت: هم اکنون ۱۵۸ هزار نفر مشترک از گازشهری در این استان بهره مند هستند.

محمدرضا میرشکاری  با بیان اینکه گاز به عنوان محور توسعه می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید و اشتغالزایی تاثیرگذار باشد گفت: از ۵۵ شهر سیستان و بلوچستان در حال حاضر ۱۳ شهر گازدار و عملیات اجرای گاز در ۲۲ شهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳ شهر سیستان و بلوچستان شامل زابل، ادیمی، زهک، محمدآباد، علی اکبر و بنجار در منطقه سیستان، زاهدان، خاش، اسماعیل آباد، ایرانشهر، بمپور، محمدان و بزمان گازدار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همزمان در ۲۲ شهر این استان عملیات اجرای گازرسانی در حال انجام بوده که شامل شهرهای جزینک، دوست محمد، نصرت آباد، سرجنگل، میرجاوه، دِه رئیس، ریگ ملک، نوک آباد، لادیز، گلمورتی، سراوان، محمدی، سیب و سوران، چابهار، کنارک، قصرقند، اسپکه، نیکشهر و روستاهای منطقه جکیگور است

وی افزود: همچنین ۲۰ شهر دیگر سیستان و بلوچستان در حال عملیات طراحی یا پیمان سپاری هستند.

میرشکاری گفت: هم اکنون ۱۵۸ هزار نفر مشترک گاز در سیستان و بلوچستان از گازشهری بهره مند هستند که قسمت اعظم آنها یعنی بیش از ۱۳۵ هزار مشترک در زاهدان سکونت دارند.

وی بیان کرد: کار گازرسانی علاوه بر تامین آسایش مردم مبنی بر تامین گاز خانگی برای پخت و پز و گرمایش، باعث ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در سیستان و بلوچستان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون چهار نیروگاه عمده استان شامل نیروگاه گازی زاهدان، نیروگاه گازی بمپور، بخار ایرانشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش صنایع عمده نیز کارخانه سیمان سیستان و خاش و در بخش صنایع خرد نیز شهرک صنعتی زاهدان واقع در جاده میرجاوه، شهرک صنعتی کامبوزیا، شهرک کارگاهی زاهدان و شهرک صنعتی ایرانشهر گازدار بوده و صنایع مستقل در آنها می‌تواند از گاز شهری بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار