معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی اصفهان گفت: با فراخوان کنگره ۲۴ هزار شهید استان،۴۲ اثر صنایع دستی به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی اصفهان با اشاره به  با فراخوان کنگره ۲۴ هزار شهید استان گفت: این فراخوان شامل رشته‌های هنری متنوع از جمله مُنبت، معرق، خاتم‌سازی و سفالگری است.

نورالله عبداللهی افزود:این آثار توسط بسیج هنرمندان استان داوری و از این تعداد ۲۲ اثر با موضوعات مرتبط با کنگره شهدا انتخاب شد.

او  با تاکید براینکه فرهنگ و هنر، قویترین زبان برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: ایثار و شهادت جزو موضوعاتی است که با ابزار قوی مثل هنر و صنایع دستی می‌توان آن را در جامعه معرفی کرد و به نسل‌های بعدی انتقال داد.

عبداللهی افزود: تاکنون جشنواره‌های مختلفی با همکاری بسیج هنرمندان برگزار کرده‌ایم، اما امسال با حضور و همکاری هنرمندان صنایع دستی در برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان علاوه بر ارائه آثار قوی و مهم، کارگاه‌های مختلفی هم برگزار خواهیم کرد.

پیش از این مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان نیز گفته بود که آثار هنرمندان صنایع دستی با هدف خلق آثار هنری حول رشادت‌های مردم این استان به کنگره کنگره ارائه شده است.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.