فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: تنها خانواده دارای هفت شهید کشور متعلق به اصفهان است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان در آیین تجلیل از موکب داران در دانشگاه اصفهان گفت: جلوه های منحصر به فرد ایثار و شهادت از جمله تنها خانواده دارای هفت شهید کشور متعلق به استان اصفهان است.

سردار مجتبی فدا  افزود: استان اصفهان هزار و ۳۲۰ خانواده ۲ شهید و ۹۶ خانواده سه شهید دارد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان افزود: در استان اصفهان هفت مدرسه بیش از ۱۰۰ شهید به کشور تقدیم کردند، همچنین ۲۳۴ شهید تنها از مدرسه شهید منتظری شهرستان نجف‌آباد است که پیش از شهادت‌شان در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند.

سردار فدا ادامه داد: ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در مرحله اول ۶۰۰ شهید آوردند که از این تعداد، ۳۷۰ شهید تنها به شهر اصفهان تعلق داشت؛ به گونه ای که هیچ کوچه‌ای در شهر نبود که شهید نداشته باشد که ۱۳ همکلاسی نیز بین آنها بود.

وی با بیان اینکه منزل پدر و مادر یکی از شهدا مجاور محدوده دفن شهدای ۲۵ آبان بود، افزود: آن روز وقتی گفتند مزار برای دفن شهدا کم است، آنها خانه‌شان را بخشیدند و در ادامه حدود ۲۲ خانه دیگر نیز خریداری شد تا ۳۷۰ شهید خاکسپاری شوند.

سردار فدا گفت: برای همین صحنه های کم نظیر است که خصیصه شهیدپروری اصفهان زبانزد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۳۰ هزار شهید کشور، ۲۴ هزار شهید متعلق به استان اصفهان است، افزود: یک پنجم شهدای روحانی کشور، یک دهم شهدای کارگر و یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور متعلق به استان اصفهان است.

فرمانده سپاه اصفهان ادامه داد: اصفهان هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار و هزار و ۱۰۰ شهید کارمند دارد همچنین تنها روستایی که زنان به تنهایی شهدا را تشییع کردند، از خطه اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزون بر ۹۳۰ جانباز بالای ۷۰ درصد در استان داریم گفت: استان اصفهان در زمان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس ۶ و نیم درصد منابع و جمعیت کل کشور را داشت در حالی که ۱۰ درصد مجموع شهدای کل کشور متعلق به این استان است.

سردار فدا در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جنگ در فلسطین اشاره و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس جغرافیای جنگ و سکونت وسیع بود بطوریکه رزمندگان می توانستند برای استراحت به اصفهان، کرمان و دیگر شهرها بروند اما در سرزمین‌های اشغالی این مرزها با هم‌آمیخته شده و شرایط بحرانی است.

سردار فدا اوضاع فلسطین، لبنان و غزه را نبرد تن به تن توصیف کرد و افزود: جبهه مقاومت اکنون خط مقدم جنگ با دشمن است و به پشتیبانی مادی و معنوی آزادگان جهان نیاز دارد.

وی ادامه داد: با الگوبرداری از دفاع مقدس؛ حماس و حزب الله بیشترین خسارت ها را به رژیم صهیونیستی وارد کرده اند.

سردار فدا با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی است، افزود: عملیات وعده صادق در ۲ مرحله که نتیجه درایت رهبر معظم انقلاب بود؛ نور امید را در قلب جبهه مقاومت تابانده و تحسین جهانیان را برانگیخته است.

 همایش موکب‌داران استان در تالار «لقمان» دانشگاه اصفهان برگزار و در حاشیه این مراسم هدایای مردمی موکب‌ها برای کمک به جبهه مقاومت و مردم غزه و لبنان ارسال شد.

۱۷۳ موکب اصفهانی در اربعین امسال به زائران خدمت‌رسانی کردند. اصفهان در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای این دیار است که ۲۵ آبان در مصلای بزرگ این شهر برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.