مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: امسال هم با چندین مگاپروژه نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت برق تهران اضافه خواهد شد.

فرهاد شبیهی، مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در نشست خبری گفت: برق منطقه‌ای حوزه زیرساخت‌ها را بر عهده دارد و تمام تلاش خود را می‌کنیم که برق با کیفیت را داشته باشیم از جمله کشور‌هایی هستیم که شدت مصرف انرژی ما بالاست.

او افزود: سال گذشته بالاترین رشد توسعه ظرفینی را داشتیم که بیش از ۸ درصد بود امسال هم با چندین مگاپروژه نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت برق تهران اضافه خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران می‌گوید: یک برنامه نصب خازن هم داریم که این موضوع هم منحصر به فرد است مجموعا پروژه‌ های زیادی را در حال پیش بردن هستیم. کار ما تولید نیست، اما به تغییر سبد انرژی و استفاده از ظرفیت‌هاس انرژی نگاه ویژه‌ای داریم. جزو ساختار‌هایی هستیم که توانستیم توسعه بیشتری از بخش خصوصی را داشته باشیم سعی کردیم حوزه دولت در بخش تسهیلگری و اصلاح را ترغیب دهیم.

شبیهی افزود: بحث ناترازی دو بخش دارد تراز تولید ما نسبت به مصرف متفاوت است و بخش دیگر هم به بخش فرسودگی شبکه مرتبط می‌شود تمام شبکه‌های ما در تهران در مدار است ولی ما به لحاظ عملیاتی، زمانی که شبکه فرسوده داریم باید هزینه بیشتری را برای پایداری بپردازیم و محدودیت‌هایی وجود دارد. امسال در استان البرز و قم توانستیم به تراز بهتری برسیم ولی در تهران هم برنامه داریم.

او گفت: حدود میزان ۷۰۰ تا هزار مگاوات ناترازی برق تهران است. ناترازی مسئله دیروز و امروز نیست و یکی از مهمترین مشکلات اصلی ما مربوط به رمز ارز‌ها است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران همچنین اظهار کرد: دودی که از نیروگاه منتظر قائم منتشر شده ناشی از تبدیل نوع سوخت نیروگاه است. همین امر هم موجب شد مردم فکر کنند آتش سوزی شده است. در زمان واقعه رله‌های کنترلی عمل کرد و اکنون نیروگاه در مدار است و هیچ مشکلی ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: شبکه برق تهران از فرسوده‌ترین شبکه‌های کشور است و ترانسفورماتور‌هایی با عمر ۵۰ تا ۶۰ سال داریم که نیاز به تعویض دارند.

برچسب ها: صنعت برق ، برق تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار