مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با افزایش سرعت نصب کنتور‌های هوشمند، تعداد کنتور‌های هوشمند منصوبه تا دو سال آینده به دوبرابر میزان کنونی خواهد رسید.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در قالب ۱۴ مگاپروژه تعریف شده وزارت نیرو، تعداد کنتور‌های هوشمند نصب شده تا دو سال آینده به بیش از ۹ میلیون دستگاه خواهد رسید.

او اضافه کرد: این میزان در ابتدای دولت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کنتور بود که براساس برنامه ریزی صورت گرفته و با اولویت مشترکان پرمصرف، نصب کنتور‌های جدید با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، چون تعرفه‌های برق به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد، کنتور‌های هوشمند برای مشترکان پرمصرف جذابیت دارد تا اطلاع دقیق‌تری از میزان مصرف خود در طول دوره پیدا کنند، گفت: این دسته از مشترکان می‌توانند با مراقبت از مصرف، ارقام قبض پایین‌تری را دریافت کرده و به پایداری شبکه کمک کنند. 

مدیرعامل توانیر در ادامه خاطرنشان ساخت: در حال حاضر برای مشترکان پرمصرف پیامک‌هایی ارسال می‌شود تا از هم‌اکنون برای بخشی از مصرف خود نیروگاه خورشیدی نصب کرده یا به همان میزان از تابلوی برق سبز خریداری کنند.  این اقدامات در جهت پایدارسازی شبکه برق در شرایط ناترازی است تا از مصرف بی‌رویه برق جلوگیری شود و به‌گونه‌ای بازدارندگی ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار