وزیر خارجه آمریکا در سفر به دوحه با مقامات ارشد قطری دیدار و گفتگو کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حالی برای یازدهمین بار از زمان آغاز جنگ در غزه به خاورمیانه سفر می‌کند که جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است وی وکیل مدافع اسراییل بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند نقش یک میانجیگر بی طرف برای حل منازعات فعلی در خاورمیانه را برعهده بگیرد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن با شیخ تمیم بن حمدان آل ثانی، امیر قطر درباره دور جدید تلاش‌ها به منظور آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس و پایان جنگ غزه گفتگو و رایزنی کرد. 

این بیانیه می‌افزاید: بلینکن در ادامه با محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار و سپس در یک کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد. 

پیش از این وزیر خارجه آمریکا با سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات ارشد صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دیدار و گفتگو کرده و سپس به عربستان سعودی سفر کرده بود. 

با این حال، تحلیلگران می‌گویند یازدهمین دور سفر بلینکن به خاورمیانه نیز همانند سفر‌های پیشین با شکست کامل همراه بوده و تل آویو حاضر به توقف توحش خود در منطقه نیست.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: قطر ، جنگ غزه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار