نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه ذاتی جمعیت هلال‌احمر خدمت‌رسانی به افراد در شرایط سخت است و کمک به انسان‌ها در موقعیت بحرانی مایه دلگرمی و آرامش خاطر مردم است.

 آیت‌الله مصطفی محامی با حضور در سازمان جمعیت هلال‌احمر استان که به‌منظور عرض خداقوت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضای جمعیت هلال‌احمر استان انجام شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا بیان کرد: شهدا با تقدیم جان خود همه ما را مدیون خود کردند و استقلال و امنیت کنونی کشور و نیز جبهه مقاومتی که امروزه شکل‌گرفته حاصل مجاهدت‌های همین شهداست که در دفاع مقدس جان خود را تقدیم کردند و ثمرات آن در جبهه مقاومت مشاهده می‌شود.
 
 
 وی ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان و همچنین شهادت سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان جبهه مقاومت به‌خصوص شهید سید حسن نصرالله افزود: امیدواریم به لطف خداوند متعال اسرائیل غاصب به دست رزمندگان جبهه مقاومت نابود شود.
 
 آیت‌الله محامی به اشاره به نقش مهم جمعیت هلال‌احمر در هنگام وقوع حوادث اظهار کرد: امیدواریم کشور ما از حوادث و بلایای طبیعی در امان باشد و اگر بر اساس حکمت الهی چنین اتفاقاتی رخ داد جمعیت هلال‌احمر باید بتواند خدمات‌رسانی مطلوبی به مردم داشته باشد.
 
 وی ادامه داد: از ویژگی‌های کار در جمعیت هلال‌احمر، مردمی‌بودن آن است که باید در این جهت تبلیغ کرده و اعتماد عمومی ایجاد کنید که نتیجه آن کسب مشارکت‌های بیشتر است و باید توجه داشته باشید که اگر اعتماد عمومی کم شود مشارکت مردم هم کم خواهد شد و لازمه کار این است که مردم در جریان فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر قرار بگیرند.
 
 امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: از وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر خدمت‌رسانی به افراد در شرایط سخت است و کمک به انسان‌ها در موقعیت بحرانی مایه دلگرمی و آرامش خاطر مردم و به همین جهت دارای ارزش مضاعف است.
 
 وی گفت: جمعیت هلال‌احمر باید بتواند شبکه خود را تقویت و امکانات و انبارهای خود را تجهیز کند و البته گام مهم دیگر این است که دستگاه‌های دیگر را پای‌کار بیاورید تا به کمک شما بیایند و امورات با مدیریت واحد شما پیش برود.
 
 آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: در حوادث رخ‌داده از جمله سیلاب سال گذشته در جنوب استان حضور جمعیت هلال‌احمر و سطح خدمات‌دهی مطلوب بود و استاندار نیز حضور جهادی داشته و هنگام وقوع سیلاب در جنوب استان مستقر شدند و مدیران کل مربوطه را هم به منطقه بردند که این اقدامات جای تقدیر دارد.
 
 امام‌جمعه زاهدان بیان کرد: مشارکت‌های مردمی و حضور و نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در سیلاب سال گذشته استان هم جای تقدیر و تشکر داشت؛ زیرا افرادی از استان‌های مختلف پای‌کار خدمت‌رسانی به مردم بودند و نشان‌دهنده اوج همدلی و وحدت بود که باوجود اختلافات قومی و مذهبی پای‌کار بوده و به مردم کمک می‌کردند و امیدواریم در موارد مشابه نیز با این روحیه جهادی امورات پیش برود.
 
 وی خاطرنشان کرد: این روحیه جهاد، ایثار و مقاومت نسخه شفابخش ما در جامعه است و ما در طول دوران انقلاب اسلامی هر زمانی که به این ارزش‌ها نزدیک شدیم موفقیت حاصل شد و هر زمانی که از این ارزش‌ها فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار